לתרומות לחץ כאן

אמירת קרבנות או ללמוד תורה?

שאלה:

אם קורה שאני מקדים כמה דקות לבית הכנסת. מה יש להעדיף,
למלא את הדקות הללו בתורה או באמירת קרבנות?

תשובה:

שלום וברכה

תאמר קרבנות, זה חלק מסדר התפילה ויש בזה ענין גדול על פי סוד. בשבת ולגבי קרבנות נדבה שלא באים בשבת, בן תורה רשאי ללמוד במקום לאומרם.

כמובן תמצא לך את הזמנים המועילים ללימוד תורה מעמיק במשך היום.

גמר חתימה טובה.

מקורות:

משנה ברורה סימן א ס"ק יז

(יז) ביום – דאין הקרבנות קרבין אלא ביום אבל פרשת הכיור ופרשת תרומת הדשן יכול לאמר קודם היום ואם אין לו פנאי יכול לאמר גם פרשת הקרבנות בלילה. ואם צריך עמידה עיין בסימן מ"ח במ"ב סק"א. כתב בשל"ה דבשבת ויו"ט לא יאמר יה"ר דאין קרבן נדבה בא בהם אבל הפרשיות אין הפסד לאומרן כקורא בתורה ומ"מ אם הוא בן תורה מוטב יותר שיעסוק בפרשה דיומא. מי שהוא אבל לא יאמר פרשת הקרבנות: 

הצטרף לדיון

14 תגובות

  1. הכוונה לאבל בתוך השבעה שאסור בלימוד תורה.
    האבל אינו אומר קרבנות רק פרשת התמיד ומשנת "איזה מקומן" ו"ברייתא דרבי ישמעאל" (שו"ע או"ח תקנד ד לענין ת"ב, ובמשנ"ב נ ס"ק א כתב שאבל דינו כתשעה באב).

  2. אז, בשבת ניתן ללמוד במקום להגיד את "איזה הוא מקומן וכו'" – עד סוף הקרבנות?
    הדבר היחיד שאני צריך לעשות סדר בו הוא – מהן "קרבנות הנדבה שלא קרבים בשבת". – אני מבין, שעד איזהו מקומן – חובה לומר, ומאיזהו מקומן עד סוף הקרבנות, ניתן לפתוח ספר וללמוד. האם זכיתי להבין את דברי הרב?

  3. אינני יודע אם אני צודק, אבל ההרגשה שלי שדברי המשנ"ב אמורים למי שחס על כל רגע של לימוד ומנצל את זמנו, אבל אדם כמוני שמבזבז זמן כל הזמן, אז בדיוק לוותר על הקרבנות לצורך לימוד נראה לי לא נכון, אבל אין לי מקור לדברי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל