שאלה:
שלום וברכה
האם אפשר לקשור את הסכך באזיקונים כדי שיעמוד ברוח שאינה מצויה לאחר שקשר בדבר כשר? בהנחה שכן, האם הסדר משנה?
ראיתי בספרי הפוסקים שכתבו שאם הסכך עומד ברוח מצויה אפשר לקושרו בדבר פסול כדי שיעמוד ברוח שאינה מצויה, אך במקרה שעליו שאלתי האזיקון מגן אף מרוח מצויה, אולי בכזה מקרה אין משמעות לקשירה הכשרה?
תשובה:
אם הסכך קשור באופן שהוא כבר עומד ברוח מצויה ניתן להוסיף עליו אזיקונים בשביל רוח שאינה מצויה.
לכאורה יש משמעות לסדר הדברים.
בד"כ החוט פשתן רופף יותר מהאזיקון וממילא יוצא שרק האזיקון מגן אף מרוח מצויה, האם צריך להקפיד לא להדק את האזיקון
מה זה משנה, העיקר שעל ידי הפשתן כבר הוא לא יזוז מהסוכה.
השאר תגובה