שאלה:
שאלה:
רשום:
"אין לכרוך הרצועה על התיתורא,
כדי לחזקה ולהדקה על היד,
אלא תהא התפילין של יד,
תלויה ומונחת על הקיבורת,
כעין תפילין של ראש על הראש,
כיון שאין מצוה כלל בכריכה זו,
לכן אין להניחה על התיתורא,
שיש בה קדושה יותר מן הרצועה.".
[.שו"ע הרב. אורח חיים.
סימן כ"ז. סעיף י"ג.].
ורשום:
"אין להניחה על התיתורא,
שיש בה קדושה,
יותר מן הרצועה.".
[.משנה ברורה. אורח חיים.
סימן כ"ז. סעיף ח'. אות ל"ב.].
לכאורה
ודאי שקדושת חלק הבית שהוא התא לקלף,
יותר גדולה מקדושת התיתורא.
ורשום שקדושת התיתורא,
יותר גדולה מקדושת הרצועה.
ושלכן לחלק מהדעות,
אסור לקשור את הרצועה,
על החלקים האלו.
אבל
כן נפוץ להסתיר את התפילין של יד,
באמצעות טלית / בד מכובד אחר.
השאלה:
האם כדי לא לפגוע,
בקדושת הבית והתיתורא,
צריך להיזהר שהסתרת התפילין של יד,
תהא לחלוטין בלי כל הידוק.
אלא רק הנחה רפויה לחלוטין.
תודה.
תשובה:
אין קשר, זה דרך לבישה ואין התייחסות בין הבגד לתפילין ולכן זו לא צורה של בזיון.