לתרומות לחץ כאן

הוצאת התקע של הכיריים ביום טוב

שאלה:

שלום
האם יש היתר להוציא תקע של כיריים(גז) ביום טוב, על מנת שהניצוץ החשמלי לא יופעל בעת לחיצה על הכפתור, וכך יהיה אפשר לבשל ביום טוב (מאש לאש כמובן)?
האם קיים חילוק בין הוצאת תקע סתם (כדי שהמכשיר יחדל מלעבוד בכלל), לבין הוצאת התקע של הכיריים על מנת לאפשר שימוש בהם ביום טוב?

תודה

תשובה:

הוצאת התקע במצב כזה יש בה חשש איסור מוקצה [כמו כן יש כאן לדעת החזון איש גם בעיה של בונה וסותר]. השקע דינו ככלי שמלאכתו לאיסור שאין בו תשמישי היתר, שדינו כמוקצה מחמת גופו ואסור לטלטלו בשבת אפילו לצורך גופו ומקומו, ואפילו להוציא בשינוי נחלקו הדעות אם מותר לטלטל, ראה חזון איש סי’ מז שאוסר, אמנם דעת המשנה ברורה סי’ שח ס”ק יג להתיר בשינוי וכן המנהג. לכן אם אפשר להוציא בשינוי, בגב היד וכדומה, זה בסדר, אבל בדרך כלל זה לא אפשרי.

ואף שהתירו מוקצה לצורך אוכל נפש, כאן שזה כל כך עקיף מסופקני אם ניתן להקל בדבר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל