לתרומות לחץ כאן

לקוח שהזמין חבילה וטעה בשם של החנות

שאלה:

שלום כבוד הרבנים.
אמי שתחיה הינה אישה מבוגרת ולפעמים מתבלבלת בדברים.
יש לה חתולים גזעיים ופעם היתה נוהגת דרך קבע להזמין מחנות מסויימת אוכל מסויים שמתאים לגזע שלהם.
אחרי כמה זמן ראתה שהחתולים ממש לא אוהבים לאכול את אותו האוכל,
ואז מצאה חנות חדשה אחרת בה יש אוכל אחר שמתאים לגזע שלהם ואותו הם אוהבים.
לפני כמה ימים התקשרו אליה משום מה מהחנות הישנה (למרות שמזמן לא קנתה משם) ושאלו אותה האם היא צריכה לחדש את מלאי המזון.
אמי, שבמקרה הלך להגמר לה מלאי המזון לחתולים, ובחושבה שמדובר בחנות החדשה עם האוכל החדש והטעים, אמרה כן ופשוט ציינה
את מספר החבילות שהיא רוצה.
רק כשהגיע המשלוח והקבלה, הבינה שמדובר בחנות הישנה שבאמת שלחה את המזון הישן שהחתולים כאמור בקושי מוכנים לגעת בו (כנראה שלחו אותו על סמך ההזמנות הישנות).
האם אפשר לטעון שיש כאן מקח טעות (גם אם בתום לב מצד החנות) ולבקש החזרביטול עיסקה מהחנות הישנה על המזון הלא רצוי?
תודה.

תשובה:

שלום וברכה,

לא ניתן לבטל את המקח בטענה של מקח טעות, כיון שהמוצר תקין והקונה הזמין ולא הייתה כאן כל הטעייה מצד המוכר, אלא התקשרו והציעו ללקוח שירכוש מהם, והלקוח היה צריך לבדוק באיזה חנות מדובר.

לפי חוק הגנת הצרכן יש זכות לבטל את הקנייה תוך 14 יום, ובמבוגר מעל גיל 65 יכול לבטל את הקנייה תוך 4 חודשים, החוק הזה התקבל כמנהג, ולכן ניתן לבטל את העסקה לא בגלל מקח טעות אלא בגלל המנהג שנהוג לבטל את המקח תוך התקופה שזכות הקונה לבטל.

בהצלחה.

מקורות:

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה המהירה, נראה שבמקרה דנן גם מצד התקנה המדינית והמנהג לא ניתן לבטל העסקה, כיוון שמדובר במוצר מזון, ומזון הוא אחד הדברים שעליהם התקנה אינה חלה… בכל אופן תודה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל