לתרומות לחץ כאן

תפילה מוקדמת או לימוד תורה

שאלה:

אני עובד נהג הסעות מסיע ילדים לבית ספר מתחיל את העבודה סביבות 7 בבוקר יוצא מהבית וחוזר לבית סביבות שעה 8 וחצי ויש לי הפסקה בבית עד שעה 2 בצהרים…בקשר לתפילת שחרית יש לי 2 אפשריות לקום מוקדם ולהתפלל בשעה 6 בבוקר ואז בגלל שאני גם מוקדם זה מעייף אותי ואני בהפסקה של עבודה הולך לישון….ויש לי אפשרות לקום קצת יותר מאוחר להסיע את התלמידים לבית ספר ואז בהפסקה סביבות 8 וחצי לבוא להתפלל שחרית ואז יש לי יותר כוח וגם אני ערני יותר ונשאר ללמוד תורה בזמן הפסקה….כמובן ש2 אפשריות זה תפילה במניין…

מה עדיף? כיצד לנהוג? כי הבנתי שאסור לצאת לדרך/עבודה לפני התפילה….

תשובה:

אני מציע אפשרות שלישית, למה לוותר? כדאי לישון יותר מוקדם בערב ואז לקום בשעה 6:00 רענן לתפילת שחריצת בזמנה, לפני זמן קריאת שמע של המגן אברהם ולפני העבודה ובלי להיות עייף, ואז כשחוזרים מההסעות הולכים ללמוד והכל בעז"ה יהיה הכי לכתחילה שיכול להיות. אם זה ממש בלתי אפשרי, וממש השאלה מסיבה כל שהיא שאינה יודעה לי כרגע שאם תתפלל מוקדם לא תלמד תורה, אז נראה שעדיף לקרוא בבוקר לפני העבודה ברכות השחר וקריאת שמע על תנאי בענין זמנה אם כמגן אברהם או כהגר"א [להפסיד זמן קריאת שמע זה הרי לא בא בחשבון] ואחר כך תלמד תורה. אבל שוב, זו לא העצה הנכונה ככל שיש לך סדר יום קבוע, תישן מוקדם יותר.

בהצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. השאלה נשאלה בקיץ. אפשר גם לסיים את התפילה בשש ויש זמן גם ללמוד וגם לנוח קצת לפני היציאה לעבודה. עוד מעט חורף ולא יהיה שייך להתפלל בשש בבוקר. אלא שאז יהיה אפשרות ללמוד קודם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל