לתרומות לחץ כאן

חימום מאכלים בשבת אצל משפחה שאינה דתית

שאלה:

שלום !
אני מתארחת אצל אחותי בשבת בבוקר הקרובה עם הוריי ,היא גרה עשר דקות מאיתנו באותה עיר.אנחנו כמובן מגיעים ברגל. עכשיו הבעיה היא שאחותי לא שומרת שבת על מלא ומסתבר שהיא פותחת את התנור בשבת בבוקר עצמה שוב כי היא לא רוצה להפעילו כל השבת מחשש שיתקלקל האמת שגיליתי את זה לפניי איזה חודשיים שהתארחתי אצלה והצטערתי בלב ואמרתי לה שזה מפריע לי ושהשבת יקרה אבל לא רציתי ללחוץ עליה ולעשות פעולה הפוכה .אני שומרת שבת אז מה אני עושה? מבקשת ממנה שתפעילו בשבילי או תשים פלטה בשבילי? או פוחדת להכעיסה או לנסות לכפות עליה משהו שהיא לא רוצה ,אשמח לעצה מה לעשות כבוד הרב
אני מאוד קרובה אליה ואוהבת להתארח אצלה אבל מה לעשות ?להישאר בבית? להגיד לה שתתחשב בי (גם הוריי שומריי שבת ,אימי יותר מאבי האמת )או להגיע אליה ולאכול רק אוכל קר שזה גם נסיון לא לגעת באוכל החם (קצת מבאס לאכול רק מהקר…)

תודה מראש!
אשמח להדרכה

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך הכואבת, זה אכן מצב מורכב קצת…

למעשה, אם היא מחממת את המאכלים בשבת באיסור, מדליקה תנור ומחממת אוכל, אסור לאכול ממנו בשבת, זה ברור.

לכן, מה שצריך לעשות זה לבקש ממנה לשים פלטה על שעון שקע, כלומר הפלטה תדלק רק בשעה מסויימת בבוקר כשהיא מעונינת בכך ורק עליה לחמם את האוכל.

באופן זה ניתן להקל כדעת הב עובדיה זצ"ל להניח על הפלטה מאכלים יבשים בשבת, וגם אם היא תשים מאכלים שיש בהם רוטב לפני שהפלטה נדלקת, זה גם טוב לפי הרב עובדיה.

הלכה זו ספציפית לשאלתך, יש כאלו המחמירים בנושא זה וכרגע אני משיב רק לך ובהתאם לשאלתך, זה מה שראוי טוב ונכון לומר לה לעשות.

כמובן לא לבשל על הפלטה משהו שלא בושל לפני שבת.

תסבירי לה שזה מבחינתך לאכול או לא לאכול כי רק כך יהיה מותר.

בהצלחה רבה מאוד ושבת שלום.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. שוב שלום כבוד הרב
    אמרתי את זה לאחותי והיא אמרה לי שהיא תפעיל את התנור לפניי שבת בשבילי אבל רק מציינת שהתנור שלה הוא ללא מצב שבת אבל האם זה עדיין בסדר שהיא תפעילו בחום קבוע?
    תודה

  2. יש הבדל בין תנור לפלטה, לתוך תנור מותר להכניס רק כאשר מכניסים את האוכל לפני שבת ובשבת רק מוציאים, וגם אז להוציא זה רק אם זה פועל עכשיו או שאין תרמוסטט, ומותר רק מאכלים מבושלים לגמרי, ועל פלטה להחזיר בשבת עצמה יותר קל כפי שהסברתי בגוף התשובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל