שאלה:
במשנה ברורה (רח לג, בסוף הדברים) פסק לאכול תירס בתוך הסעודה, מחשש שמא הוא מין אורז שברכתו מזונות.
ולפי זה יש להשתדל לפטור בברכת 'מזונות' את הקורנפלקס, ציטוס, דוריטוס ושאר מוצרי התירס. שמא הם כולם כדין חטיפי אורז.
אכן?
תשובה:
אינני יודע אם כוונת המשנה ברורה להכריע כך או רק ציין לחומרתו של החתם סופר, עכ"פ מנהג העולם ודאי אינו כן וכל מה שעשוי מקמח תירס מברכים עליו שהכל ולא נהגו להחמיר ולהמנע מאכילתו שלא בתוך סעודה.
תודה רבה
בשער הציון ל"ה מוכח שלא רק העתיק את החת"ס, אלא סבר כך להלכה, יעויי"ש שיש פרט אחר בו לא העתיק את החת"ס כי זה לא תואם את מנהג העולם ודעת רוב האח'
למעשה לא נהגו כך.
תודה
היתכן שפסק של משנ"ב, שלא הוזכר באחרונים לחלוק עליו, כלומר בשבט הלוי, או אגרות משה, וכד', לא הביאו לחלוק עליו.
ולמה לא נחוש לכתחילה.
האם תפקידנו רק להמשיך ולעשות מה שעושים כולם, או ללמוד ולעשות כפי העולה מהלימוד?
ראה אגרות משה ח"א סי' קיד, שבט הלוי ח"ח סי' לו שנקטו בפשיטות לברך על הקורנפלקס שהכל.
השאר תגובה