לתרומות לחץ כאן

טעות בתיקון תוכנית

שאלה:

כמעצבת, תכננתי תוכנית לפי דרישות הלקוח, הוצאתי תוכניות לביצוע בשטח, בפועל הלקוחה ביצעה שינויים בשטח ללא ידיעתי , ואח"כ קראה לי לתקן את התוכניות שלא תאמו לשינויים שהיא ביצעה, עבור תיקונים כאלו אני אמורה לגבות תשלום, לא גביתי ותיקנתי את התוכניות, מה שהתברר שהיות ותיקנתי במהירות טעיתי ונתתי נקודות חשמל לא במיקום נכון.
האם אני אמורה לשאת בהוצאות האלו? ובהוצאות הנגררות כתוצאה מזה? (צביעה, חציבה וכו')

תשובה:

שלום וברכה,

קשה לחייב את את המעצבת על הטעות, מאחר והטעות גם בגלל השינויים של הלקוחה, וגם בגלל המהירות של המעצבת. ולכן יש לפשר בין הצדדים והמעצבת תשלם כשליש מהוצאות הנגררות מהטעות.

בהצלחה.

מקורות:

בשו"ע סימן שו מבואר שאומן בשכר שטעה חייב ובחינם פטור. אולם אומן שפשע חייב גם אם הוא בחינם. במקרה הנ"ל יש לדון אם נחשב לאומן בחינם כיון שיש שכר על עיקר העבודה, ולכאורה דינו כאומן בחינם. אולם כיון שהתיקונים במהירות יש לצדד שנחשב פשיעה, מאידך יש לומר כיון שהלקוחה שינתה והמעצבת הייתה צריכה לתקן את הטעויות שלה, אי"ז פשיעה גמורה של המעצבת, ולכן הטוב ביותר לפשר בין הצדדים והמעצבת תשלם כשליש מהוצאות הפסד שנגרו מהטעות, והלקוחה תפסיד שני שליש מההפסדים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הבעיה היא, שהלקוחה לא הסכימה לתקן את הטעויות, על אף שאמרתי שיתכן ואספוג חלק מההוצאות עפ"י פיסקת רב, היות וטענה שהיא לחוצה בזמן וצריכה להכנס לחנות החדשה בזמן (אגב, היא תיקנה טעויות שהיא עשתה תוך כדי, כנראה כאן כבר היה לה לחוץ מאד).
    נשארה יתרה לתשלום, האם אני אמורה להוריד סכום כלשהוא?

  2. אם הלקוחה הלחיצה אותך לסיים את התיקונים [לא צוין פרט חשוב זה בשאלה] הרי זה אונס, כיון שהלקוחה שינתה את התכנית וגם לחצה על המעצבת לתקן במהירות, יש לפטור את המעצבת לגמרי על הטעויות שנעשו, כדין אומן שטעה באונס גמור שפטור.
    לא הבנתי מה שכתוב "אספוג חלק מההוצאות עפ"י פסיקת רב".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל