לתרומות לחץ כאן

טיול עם הכלב בשבת

שאלה:

אם יש לך עירוב, האם אתה יכול לטייל עם כלב בשבת?
לפי הספרדים

תשובה:

מותר לטייל עם הכלב בשבת ואף להשתמש בקולר המיועד לו וכרוך סביב צווארו, כיון שאיסור טלטול בעלי חיים הוא רק להרימם מהרצפה, אבל למושכם או לדוחפם אין איסור. ראה שו”ע סי’ שח סעי’ לט – מ. גם משום איסור צידה אין לחשוש – על נושא זה של צידה בבעל חי מבוית שאינו בורח, ראה בסי' שטז סעיף יב את כל הפרטים.

ברכה והצלחה

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. זו בעיה, אמנם מותר לצאת איתו בקולר שהוא משתמר בו כמבואר בסימן שה סעיף א, אבל בסעיף טז שם מבואר רק אם זה קצר מאוד, באורך טפח, ולא בקולר המצוי היום שזה אסור כשאין עירוב.

  2. האם מותר ללטף כלב ובעלי חיים, באופן שהוא לא מוזיז אותם ממקומם – הוא רק מוזיז את הראש שלהם ואת השערות שלהם, אבל כל גוף הכלב לא זז?

  3. ראה כאן ובתגובות
    https://din.org.il/2014/12/29/%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%95%d7%a3-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%97%d7%9e%d7%93-%d7%91%d7%a9%d7%91%d7%aa/
    שהבאנו בהרחבה מדברי הגרש"ז אויערבך שנקט להחמיר בזה משום שכמעט לא מצוי שהכלב לא ינוע כלל, וכן סבר הגרש"ז אויערבך שגם להזיז שערה אחת נחשב טלטול מוקצה למרות שהיא אינה נעקרת ממקומה. אמנם יש מתירים כמו שהסברנו שם. לגבי הנשירת שיער, אם זה באופן ודאי גורם לה לנשירה ודאי אסור, אבל אם לפעמים כן לפעמים לא – זו לא סיבה לאיסור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל