לתרומות לחץ כאן

לשון הרע עבודה – יחסי עבודה בין חרוצים לשאינם כאלו

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אני עובדת במשרד ואני לצערי נתקלת הרבה בלשון הרע, כמה שאני נמנעת יש מקרים לצערי שאני נופלת… מעבר לזה ישנה בחורה, שאינה עובדת כלל, והנושא בא על חשבוני, המצב גורם לי להתעצבן, והמצב משפיע עלי נפשית ויוצא מזה שאני קורסת בעבודה, אף על פי, שהיא רואה את הסיטואציה, והיא ממשיכה בשלה.
ויש מקרים ללא שליטה בדרך לא דרך… משתפת חברה שמכירה אותה שנים שכך היא פועלת ואין מצב שזה ישתנה…
איך אני מתגברת על זה? שלא ליפול, גם מלשמוע בעל כורחי.
אני עושה השתדלות להתרחק מהסתודדויות אבל יש דברים שנוגעים אלי שמוציאים אותי מדעתי, וזה בא על חשבון בני משפחתי וגורם לי לא לאהוב אותה ספציפית.
הנושא משפיע על בריאותי אני עברתי התקף לב לפני 5 שנים, סובלת מסטרס, סובלת ממעי רגיז, שגרם לי להתאשפז מס' פעמים וזה עולה לי בבריאות.
אני אדם של אהבת אדם באשר הוא, בעלת ערכים ומוסר, דרך ארץ, מחייכת לכולם, כך חונכתי מבית הורי ז"ל.
מה עלי לעשות / לנהוג?
אני מבקשת ומתחננת לתת לי כלים לאהוב אותה למרות הכל ושזה לא ישפיע עלי בריאותית.
תודה רבה ושתזכו למצוות אכי"ר!!!🙏

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך הבאמת כואבת בתשומת לב. התופעה שאת מציינת מאוד מוכרת, היא בעצם קיימת כמעט בכל משרד ובכל מקום עבודה באשר הוא, משום שכך טבע העולם שיש אנשים חרוצים יותר ופחות, ויש אנשים ששמחים שאחרים עושים להם את העבודה, ובעצם כך מתנהל כל אירגון שהוא מורכב משדרת אנשים מגוונת שחלק יעילים יותר וחלק פחות, וכך העסק עובד.

וכיון שנתקלתי בתופעה זו במשך השנים, ניתן לייעץ רק דבר אחד. במקום לעסוק במחשבות של מה היה אילו היא כן היתה עובדת וכו' שזה לא מעשי, תתמקדי רק בנתונים הקיימים, היא לא עובדת נקודה. עכשיו, מה שמוטל עליך כרגע לאחר שזה המצב, כאילו היא לא קיימת בכלל, שווה לך את העבודה? המשכורת עדיין משתלמת לך? אז הכל טוב, לא משתלם לך? תחפשי משהו אחר, אבל לשנות אתה העולם אי אפשר, פשוט תתייחסי לזה כעובדה, היא כבר לא תעשה את המטלות הללו, הן שלך וגמרנו. כשאדם מבין שזה המצב ושכך הוא העולם, הכל נראה אחרת, תפסיקי להתייחס לכך כאל עבודה שלה, זה מה שמוטל עליך וזהו. התפיסה הזו תעשה לך הרבה יותר רגוע ונינוח.

כמו כן, לפעמים כשהדברים לא מספיק מאורגנים יש אנשים שלא מרגישים מספיק צורך וקשר לענין, את יכולה לעשות קצת יותר סדר בעבודה, תתחלקי איתה בצורה נעימה במטלות, כרגע צריכים לעשות כך וכך, את יכולה לטפל בדבר פלוני? לפעמים זה עוזר. יש אנשים שהראש שלהם לא מערכתי, אבל אם מגדירים להם במנות קטנות מה צריך לעשות עכשיו, הם עושים.

בהצלחה רבה מאוד ובריאות איתנה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אבל למה היא צריכה לעזוב את העבודה אם לא משתלם לה?
    למה אי אפשר שהעובדת ההיא עזוב ויביאו חרוצה והעבודה תתחלק בין שניהן? למה צריך לסבול בגלל מי שגוזל מערכת?

  2. לא אמרתי שהיא צריכה, אני רק אומר שאלו הם החיים, והיא לא תגרום שיפטרו את השניה והיא גם לא רוצה לגרום, מה שקורה זה רק שכועסים כל הזמן, אז במקום לכעוס יש להפנים שכך העולם בנוי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל