לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

תקוה לאליהו

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

תקוה לאליהו

 

הטור כותב (אורח חיים רצה) שבמוצאי שבת נהוג להזכיר את אליהו הנביא. הבעל המנהיג (הלכות שבת עא) מסביר את הסיבה: כי הוא זה שיבשר את הגאולה, והגמרא (עירובין מג:) אומרת שאליהו לא יגיע בערב שבת או בערב יום טוב. לכן אנו מתפללים, עכשיו שחלפה שבת והוא יכול לבוא, שיבוא ויבשר את הגאולה.

 

הערוך השולחן מציע שבגלל ששבת הוא מעין עולם הבא (ברכות נז:), מראית עין של העולם הבא, הוא מביא לנו שמחה גדולה. צריך להקהות את העצב שאנו חשים כשהיא עוזבת. לשיר שירים עם מילים מעוררות השראה מלאות תקווה לגאולה משיגה את המטרה הזו.

    

האבודרהם אומר שהסיבה שאליהו קשור למוצאי שבת היא משום שחז"ל (שבת קיח:) מחברים את שמירת השבת הנכונה עם חופש משעבוד עם גאולה. לכן אנו ממתינים עד לאחר שסיימנו יום מנוחה ראוי להתפלל להשם – "הרגע שמרנו בנאמנות את שבתותיך כפי שציווית אותנו. עכשיו בבקשה, בזכות זה, שלח אלינו את אליהו הנביא".

 

Writer of the weekly Fascinating Insights Torah sheet in Englishעברית ,אידיש and français
Author of Five Books including the recently released "Magnificent Marriage Insights: Captivating Torah Essays about Marriage"

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *