לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

צניעות בעבודה

שאלה:

שלום הרבנים.
חבר התייעץ איתי. הוא מאוד פגוע מאישתו על זה שהיא לא מסכימה לו לעבוד במקום עבודה שתהיה שם עובדת שהיא חרדיה אבל מודרנית ופחות שומרת על הגדרים המלאים של צניעות.
הוא כבר עובד אבל היא אמורה לעבוד גם. לא באותן שעות אלא שתהיה מן הסתם חפיפה בחלק מועט של היום וקשר מסויים עבודתי.
האשה לא מסכימה שהיא תגיע ולא כי קרה ביניהם משהו בעבר. אפילו לא החליפו מילה. והבעל הזה צדיק ויוצא ישיבות וכו'. פלאפון מוגן והכל.
החבר מקבל את דברי אישתו ויגרום שההיא לא תבוא. אבל מקנן בו תחושה של פגיעה. מאישתו.

תשובה:

שלום וברכה

למעשה יש כאן חוסר הבנה בין בני הזוג לפי דעתי. הוא רואה בתפיסה שלה חוסר אמון בו וביראת שמים שלו, ובנאמנות שלו וכו'.  וזה באמת פוגע… אבל אני מניח שלא זו היתה כוונתה. היא בוטחת בו וביראת שמים שלו ובנאמנותו אליה, אבל היא באמת חושבת, וזה אגב נכון במידה רבה, שעבודה צמודה של גבר ואשה זרים עלולה לגרום למכשול רוחני, להרהור, או סתם זה לא צנוע ולא ראוי. אינני יודע את הפרטים המדוייקים ואת סיבת ההכרח, אבל ככלל, הדבר נכון הוא, שלא משנה מי ומה הם, עלולה להיות כאן בעיה או משהו לא נכון ולא ראוי. אמנם האשה לא אמורה להית אחראית על מעשיו ולנהל אותם, וזו בעצם אמורה להיות החלטה של הבעל, אבל אני יכול להבין שהיא דואגת לו. ניתן לראות את הדברים כך ולהעלב פחות.

כמו כן צריך לדעת שגבר ואשה יש להם טבעים שונים, ואחד הדברים המאפיינים אשה זו קנאות שכזו, חז"ל כבר אמרו שכל אשה מתקנאת בירך חברתה, ולכן, גם אם היא לא חושדת אותו חלילה, אבל תמיד תהיה לה התחושה הזו שהיא רוצה להיות האשה היחידה בחייו. צריך להבין שזה טבע נשי כללי ולא משהו מכוון אליו, והבנה זו גם תקרב את הדברים יותר לליבו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. זה נשמע נכון מה שהרב אומר.
    וגם לי זה נשמע כך. אנסה לעודדו בכך. למרות שהוא מבואס על זה. מצד אחד הסכים איתה ואמר לה אם זה מפריע לך. אז מסכים. אלא שכנראה ההסכמה שלו היתה רק בכדי שהיא לא תחשוד שהוא כ"כ להוט לעבוד עם ההיא… וכנראה לכן יש לו קצת יסורי מצפון. כי הסכים בעל כורחו.
    אבל צריך להסתכל על זה כמו שהרב אמר. אראה לו את התשובה. מאמין שיועיל במקצת לפחות לצנן את עצבותו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל