לתרומות לחץ כאן

נסיעה במונית ביו"ט לצורך ביקור חולה

שאלה:

בס"ד
קשיש מרותק למיטה,שמאושפז במוסד סיעודי ודורש שיבקרו אותו מידי יום. מאחר והשנה שבועות מתחבר לשבת , האם ניתן להזמין מראש מונית ביום חמישי בבוקר( כולל תשלום מראש) שתגיע בצהריי היום טוב ותיקח ותחזיר את אחד הבנים לביקור אצל הקשיש במוסד הסיעודי?

תשובה:

שלום וברכה

אני מניח ששאלתך כמובן לגבי נהג גוי, שכן אחרת אין מקום לשאלה כמובן. אבל גם באופן זה אין להקל. אני מבין שלא מדובר כאן בצורך פיקוח נפש, הוא בעצם מטופל ומקבל את מה שהוא צריך, אלא שמשמח אותו שבאים, זה גם חשוב מצד אנשי הצוות שיראו שיש פיקוח עליהם ובאים לבקרו, ואף שאמירה לגוי מותרת לצורך חולה שאין בו סכנה, כאן מדובר במלאכה שיש בה צורך עקיף כלומר המלאכה אינה נעשית לצורך החולה אלא לצורך המבקר שיוכל להגיע בנקל ולא יצטרך ללכת הרבה זמן ברגל, וזה אין להתיר בשום אופן. תתארגנו באופן כזה שאחד מכם ילך ברגל לבקר, ואם זה מרחוק מידי, אז שיהיה מישהו, גם אם אינו בן משפחה, שיוכל לבקר שם מהסביבה, ולראות מה מצבו אם הוא נזקק לדבר מה, וכדי שאנשי הצוות יראו שהוא לא לבד שם. בכל מקרה בשום אופן אל תשאירו אותו לבד שם יומיים, תארגנו משהו.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא ניתן להבטיח שנהג המונית יהיה גוי, ( מה שבטוח כל הצוות הרפואי שם גוי…) אין אף אחד מהסביבה של המוסד הסיעודי שיכול הגיע אליו רגלית.
    "תארגנו משהו" זה רק מה שצויין בשאלה, להסדיר הכל מראש, ולהיות נוסע פסיבי במונית.

  2. אם אין צד להבטיח נהג גוי בכלל לא מתחילה השאלה מעיקרה, הרי לא מדובר בפיקוח נפש! יש אפשרות לפנות לאירגוני חסד שמצויים בבתי אבות ולנסות שמישהו יכנס אליו גם אם הוא אדם זר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל