לתרומות לחץ כאן

תפילת נץ מקוצרת או תפילה רגילה?

שאלה:

כבוד הרב
האם עדיף להתפלל נץ אם מעט פסוקי דזמרה וקורבנות בכדי להספיק בזמן או ש להתפלל תפילה רגילה הכל כסדרה ?

תשובה:

שלום וברכה

לכאורה נראה שאם אותו אדם רגיל תמיד להתפלל בנץ החמה, עדיף שידלג ויקיים מנהגו, אבל אם אינו רגיל בכך תמיד – לא ידלג אלא יתפלל במנין הבא. כידוע לענין השאלה מה עדיף, תפילה בציבור או תפילה בנץ, כתב הביאור הלכה ועוד בסי' פט, שמי שרגיל בכך כל יום יתפלל בנץ אפילו ביחיד, אבל מי שאינו רגיל בכך בכל יום יתפלל במנין, ולמדנו מכאן, שכל מה שהוא מסדר התפילה ומחוייב עדיף על תפילה בנץ למי שאינו רגיל בכך תמיד, ויש לציין לדברי המגיד מישרים בפ' בהר שהוכיח קשות את אותם שמאחרים לתפילה ובשל כך מדלגים ומהפכים את הצינורות וכו' וכו' וכתב שרעה רבה היא. על עצם הנקודה מדוע אצל מי שרגיל בכך זה אחרת, ראיתי שכתבו מפוסקי זמנינו, שכאשר אדם רגיל להתפלל בנץ יש בכך חשש נדר ולכן זה חשוב יותר. כמו כן מי שאגיל להתפלל במנין זה והשינוי יגרום לו טרוח ושיבוש סדריו זה גם אפשר להקל.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מתי שאדם קם מאוחר יותר אז צריך קודם להגיד קריאת שמע אם תפילין בזמן ואחרכך הולך להתפלל. לא עדיף לדלג על כמה דברים ולפחות להרוויח הכל בזמן?
    וגם נגיד אדם רוצה להרגיל את עצמו להתפלל בנץ.. האם יהיה מותר לדלג עבור זה? הרי היא התפילה המובחרת ביותר ומי שמתפלל מאוחר יותר זה כבר פחות מתפילה בנץ..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל