לתרומות לחץ כאן

בישול ישראל במקום שלא מקפידים על שיטת הבית יוסף

שאלה:

אדם שהולך למסעדה ששם מסתפקים בכך שהמשגיח מדליק את האש וכל השאר עושה הטבח הגוי והוא רוצה להקפיד יותר. שיהיה גם לשיטת הב”י. הוא יבקש מהמשגיח שיניח את הסיר על האש. זה מספיק? לכאורה הרי הכיריים עצמם מקבלים כל הזמן טעם מהבישולים של הגוי!

תשובה:

הבעיה אינה הכיריים שהן מתלבנות כל הזמן, וכן מגע יבש בין כלים אינו מפליט ומבליע, ובבתים רבים הכיריים משמשות גם לחלב וגם לבשר, אינני אומר שזה מומלץ, וזה גם מצריך זהירות שהסיר יהיה יבש בתחתיתו, אבל זה אפשרי. הבעיה יותר היא הסיר עצמו, במידה והוא בן יומו, שלדעת השולחן ערוך הוא בלוע בטעם מאכלים שהתבשלו על ידי גוי. אמנם כאשר יש ספק אם הוא בן יומו, מלבד הכלל שסתם כלים אינם בני יומם [שמן הסתם אינו נכון במסעדה כזו], ניתן יותר להקל, כעין ספק ספקא, ובצירוף חידושו של הגר"ע יוסף שכאשר המסעדה בבעלות יהודי בשעת הדחק גם ספרדי יכול לאכול שם, בצירוף  חלוקת הראשונים אם בבית ישראל יש גם איסור של בישולי נכרי כאשר הגוי הוא משרת של הישראל, אף שחלקו על היתר זה הגרב"צ אבא שאול ועוד. לכן, מומלץ לספרדי שלא לאכול שם, והמיקל באופן זה שהצעת בשעת הדחק אין למחות בידו [ובלבד שהמסעדה בכשרות מהודרת, אחרת בלאו הכי אי אפשר לאכול שם].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל