לתרומות לחץ כאן

עגלה שהוחלפה בסופר

שאלה:

השאלה שלי היא הדבר קרה לאבי בסופר ביום שישי לקחו לו את העגלת הקניות הוא השאיר פרטים בסופר ביום ראשון התקשרו אליו ואמרו לו שמצאו עגלה בוא תראה אז הוא הלך וזה אותה עגלה אותו הצבע אבל זה לא שלו היה בפנים פיתות אז הוא אמר זאת לא העגלה שלי אז הם בסופר אמרו לו הוא לקח את שלך והשאיר את שלו קח אותה אז הוא אמר מה אני יעשה בעגלה לא שלי בסופר אמרו לו לא אכפת לנו מצידנו תזרוק אותה בזבל רק קח לנו אותה מהפנים והוא חכה כבר שבועים שהוא בעל העגלה יבוא והוא לא חזר לסופר לבקש את העגלה השאלה שלי אם אפשר לקחת את העגלה או לא חבל לזרוק את העגלה בזבל

תשובה:

שלום וברכה,

אסור לקחת את העגלה כיון שהיא שייכת לבעליה, ובעל העגלה לא הקנה לך את העגלה. ולמרות שהסופר מאיימים שישליכו לאשפה, כל עוד לא השליכו לאשפה אין היתר לקחת. ורק אחרי שהשליכו לאשפה הרי זה נידון כהפקר.

בהצלחה.

מקורות:

פסק בשו"ע סימן קלו סעיף ב שאם התחלפו כליו בבית המשתה, אסור לו להשתמש בהם. וכן כתב בבן איש חי ש"ר פרשת כי תצא סעיף י, שאם רואה שלקחו את שלו, וניכר שהלקיחה הייתה בשגגה, אסור לו לקחת את המעיל של חברו תחת המעיל שלו. שאין יודע להקנות את שלו לחברו. וכן מבואר בכסף הקדשים גבי אדם שהבחין שלקחו את מנעליו, ונשארו מנעלים זהים לשלו בבית המרחץ, שאסור לו לקחת את מנעלי חברו תחת מנעליו, וצידד שבנעליים יש להקל במקום צער גדול, עיי"ש. אמנם בלא צער כיון שהלוקח לקח בשגגה לא מקנה את בגדיו לחברו, ולכן אסור לחבר לקחת את הבגדים שאינם שלו תחת הבגדים שנלקחו ממנו. וכן בערוך השלחן לא נמצא היתר גורף, ואדרבה מדויק משם איסור גורף, שהתיר רק בבית מרחץ שהיה נהוג ומקובל שמסכימים להחלפת מנעלים, מותר. אבל במקום שאין מנהג כזה, אסור להחליף.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל