לתרומות לחץ כאן

נתתי מתנה יקרה ולא אמרו מספיק תודה

שאלה:

שלום, מעניין אותי לדעת את התשובה או חוות דעת על השאלה הבאה: ידיד שלי מבית הכנסת חגג לבנו בר מצווה אבל לא עלה בידי להשתתף. אלא שכשבוע לאחר מכן הגעתי אליהם לבית במיוחד כשכבר נהיה שם חשוך ונתתי לבנו מעטפה עם מזומנים, סכום נכבד ביותר. כמובן שבנו חייך ואביו הודה לי וכו. כל זה ארך פחות מדקה ועזבתי את ביתם. האם יש מנהג לחרדים באופן כללי שלא להודות שוב על המתנה כלל וכלל, כגון להגיד תודה שוב בבית כנסת או כשנפגשים. איני מחפש תודות מאנשים, רק קצת צורם לי שאף לא הוא ולא בנו עשו מאמץ קל להודות שוב על המעטפה. אולי הנוהג הרווח זה לא לומר תודה שוב. מה היא דעתך? תודה.

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

אני מבין טוב את האכזבה, זה כמובן לא קשור לחרדים או חילונים, זה אופי של אנשים, או לפעמים משהו שגורם לשכוח, איזו טירדה או משהו כזה.

כמו שלא ניתן לשאול אם כל החרדים חייכנים, או אם כל החרדים יש להם שיער בלונדיני, אן אם כל החרדים אוהבים גלידה בטעם שוקו, כך לא ניתן לשאול אם כל החרדים לא אומרים שוב תודה…

יש אנשים שמאוד לבביים, יודו שוב ושוב ולא ישכחו לעולם אדם שעשה איתם טובה, ויש אנשים יותר קרים. כמו כן לפעמים יש לאדם איזו מצוקה שבגללה הוא שוכח להודות שוב. או שהוא לא מבין שמצפים ממנו לתודה יותר משמעותית. כל אחד והאופי שלו…

אני בטוח שהם מודים לך ומופתעים ומשחים. רק לא יודעים שצריך לומר משהו…

תהיה תמיד מהנותנים ומהמשמחים!

וכאן אני פונה לכל המעיינים בתשובה, ניקח לתשומת ליבנו להאיר פנים, להודות לכל אדם שעושה איתנו טובה, לעשות בעצמנו טוב ושמח לאנשים!

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל