לתרומות לחץ כאן

שידוכים או צבא?

שאלה:

שלום לכבוד הרב אני בחור חרדי מתחזק(הייתי דתי לאומי והפכתי לחרדי) ואני כבר כמעט 4 שנים בישיבה גבוהה אני בן 22 ואני יוצא לשידוכים כבר 3 שנים . כרגע אני מרגיש שאני רוצה לתרום למדינה דרך הצבא אבל אני לא רוצה להרוס לעצמי את השם שלי בשידוכים כי אני רוצה בחורה חרדית איכותית שהיא לא מודרנית ושאלתי היא מה אני צריך לעשות?

תשובה:

שלום וברכה ידידי היקר

הבה ונחלק את שאלותיך לכמה חלוקות. ראשית, אתה יוצא לשידוכים כבר מגיל 19, זה מוקדם מאוד, אני במקומך הייתי מתייחס כאילו יצאת לשידוכים עכשיו בחצי שנה האחרונה, שזה הגיל המתאים והמקובל והסביר מחינת למצוא שידוך. ממילא התייאשת מוקדם מידי, עכשיו רק התחלת. לכן המחשבה שלך בעצם לעשות פסק זמן בהכל וללכת לצבא, לדעתי נובעת מסוג של יאוש ומיצוי, שאינו במקומו.

שנית לגבי עצם הליכתך לצבא, הצבא היום אינו מתאים לנער חרדי שמור חד משמעי, אינני יודע עם מי אתה מתייעץ ומי הם רבותיך, אבל חשוב לדעת, השאלה כאן היא לא רק מי הבחורה שתרצה בי, אלא גם מה אני רוצה להיות? איך אני רואה את עצמי? אני בן תורה? אני מתכוון להשאר בלימוד? לאן בעצם פני מועדות? כי אם אתה הולך עכשיו לצבא אתה לא יוצא כמו שנכנסת, וכאן השאלה, מה הדרך בה אתה חושק? זו שאלה מאוד עקרונית קודם כל לגביך, עוד לפני השאלה של בת זוג.

אינני פוסל אולטימטיבית הליכה לצבא במידה ואתה מרגיש שמיצית את הנושא של הלימוד ואתה לא רואה את עצמך כרגע כבן ישיבה, הדחייה היא רק למי שלומד, והייעוד בהחלט חשוב ומשמעותי, אבל צריך לדעת שיש לזה השלכות רוחניות משמעותיות, ולכן לא כל מסגרת מתאימה, ולא לכל אדם זה מתאים, ובדרך כלל זה לא מתאים לפני חתונה. 

עכשיו לעצם שאלתך, ברור שנערה חרדית קלסית שרוצה בבן ישיבה לא תנשא לאיש צבא, וזה שוב נושא שאתה צריך לבדוק עם עצמך מה הדמות שאתה רוצה לעצמך, מבחינת השקפה ודרך חיים, ועם זה להתקדם.

ולכן, אני הרי לא מכיר אותך, אבל רבותיך ודאי מכירים אותך היטב, הדרך הנכונה היא להתייעץ איתם בכל הנושא הזה.

ברכה והצלחה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל