לתרומות לחץ כאן

לא הצליח בתיקון המזגן

שאלה:

לכבוד הרבנים שליט"א ברכב שלי המזגן לא תקין בגלל דליפה הכנסתי אותו למוסך והוא עבד 3 שעות לאתר את הבעיה וניסה כמה אופציות החליף גומיה החליף עוד איזה בורג וכו' בסוף הוא טען לי שהבעיה נפתרה ומילא גז אך עוד לא יצאתי ואני והוא שומעים שיש עוד פעם דליפה ואז הוא אומר לי שהבעיה במדחס ואני לא מעוניין להחליף מדחס כי זה הרבה כסף (1000) ש"ח וכעת הוא דורש על העבודה + גז 500 ש"ח האם אני חייב לשלם לו ואל תביא לי ראיה מב"ק שירד להציל חמור ולא הציל מכיון שכאן ביקשתי תמורה ונשארתי ללא תמורה באותו מצב שנכנסתי עם כל הכבוד שהוא ניסה למצוא את הפתרון והנסיון למצוא את הפתרון זה לא חלק מפתרון הבעיה וזה הסיכון בעבודה זו

תשובה:

שלום וברכה,

אכן הבאת מקור נכון, בגמרא ב"ק כתוב ירד להציל ולא הציל אין לו אלא שכרו, ומבואר שאם האומן לא הצליח לתקן יש לשלם לו שכר פועל. אולם כל זה דווקא בשכר פועל שיציל את חמורות מהנהר, שידוע מראש שהתוצאה היא מסופקת, ואולי לא יצליח, שעל פעולה מסופקת חייב לשלם גם אם בפועל לא הצליח, כגון שכר עו"ד ליצוג משפטי, שברור שהתוצאה לא מובטחת, שחייב לשלם לו שכרו. אבל אם הביא איש מקצוע שאמור לתקן את הבעיה, לא מגיע לו שכר על פעולתו, כיון שנשכר לתוצאה מובטח ולא לפעולת ספק.

ולכן אם מדובר בתקלה שאיש מקצוע אמור לעלות על התקלה ולתקן, לא חייבים לשלם לבעל המוסך. אם מדובר בתקלה שלא ניתן לאתר מיד, וידוע שצריך לנסות בכמה אפשרויות, יש לשלם לאיש מקצוע גם אם בפועל לא הצליח לתקן.

בהצלחה.

מקורות:

ראה כאן.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. בעיה מוכרת אצל מוסכניקים לא מקצועיים מספיק.אני באמת מטפל אצל אחד שבודק לך חינם את האוטו ולפני שהוא מטפל בבעיה הוא מודיע לך מראש מה הבעיה וכמה זה יעלה והוא גם מתחייב שהבעיה נפתרה.והיו מקרים שהוא טעה והוא עמד במילה ותיקן על חשבונו.
    הוא בעצם עושה ׳תנאי׳ אחר.שהוא בטוח תיקן לך ועל דעת זה אני מתקן אצלו.
    כל האחרים בדרך כלל עושים ניסוי ותעיה מה הבעיה ולכן צריך לסכם מראש שאתה משלם לו רק על התיקון ולא על הניסוי

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל