לתרומות לחץ כאן

שבעה על אחות שנשואה לגוי

שאלה:

אשה יהודייה הנשואה לגוי, שנפטרה.
האם אחותה צריכה לשבת עליה שבעה וכל דיני אבילות?
אשמח גם למקורות. תודה.

תשובה:

שלום וברכה

אין חיוב לשבת שבעה על אשה שהית נשואה לגוי, והגם שנהגו לשבת שבעה על מי שמחלל שבת, ומשום שרובם תינוקות שנשבו, נישואין לגוי זו חציית קו שקשה לומר עליה נימוק כזה, אא"כ באמת היו במקומות נדחים בברית המועצות לשעבר שגם הדבר הזה היה בבחינת תינוקות שנשבו. אבל מותר לשבת עליה שבעה.

בשורות טובות.

מקורות:

מעיקר הדין, אדם שהוא אפיקורס אין צורך לשבת עליו שבעה. ראה שולחן ערוך יו”ד סי’ שמ”ה סעיף ה’, אולם ניתן להתאבל עליה כמבואר ברמ”א בסי’ שע”ד סעיף ו’, וראה בספר בינה ודעת פרק י”ח סעיף ג’ ובהערות שם מקורות לכך שיכול לשבת גם מפני כבוד הבריות של הבן. ובספר אמת ליעקב להגר”י קמינצקי סי’ שמ”ה כתב שנוהגים להתאבל על תינוק שנשבה, וראה עוד בשו”ת שבט הלוי חלק ג’ סי’ קס”ו.

לכן, כל אדם שגד בבית חילוני או שמאורעות חיים קשים הביאו אותו לחילוניות כמו אחרי השואה וכדומה, נהגו להתאבל עליו כרגיל. אדם ששנה ופירש, ואינו ידוע כלוקה בנפשו וכדומה, אלא פשוט הלך אחר תאוותו ואחר שרירות ליבו, אין צורך לשבת עליו שבעה, אף שכאמור מותר לעשות זאת, ויש בכך גם כבוד לבני משפחתו.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. במחילה אבל נתקלתי בעבר בכאלה שלא מבינים מה פסול מצאו בבנאדם הזה. הוא בס”ה נחמד מאוד. אז מה אם הוא רוסי? העיקר שהוא מרגיש קשר לעם שלנו וכו’. למה לא נחשיב זאת כתינוק שנשבה? אם כל הכאב שבדבר, הדור גדל על ברכי הפופוליזם ו”כולם שווים” לא מבין למה מברכים ”אתה בחרתנו”

  2. אני חושב שלפחות ביחס לרוב המכריע מאוד של העם, יש כמה סייגים שלא עוברים, ברית מילה ונישואין עם גוי, זה הבולטים ביותר.
    בחו"ל אני מסכים שזה קצת שונה, בברית המועצות לשעבר עוד יותר, ואכן הכל לפי הענין.
    בכל מקרה חיוב להתאבל בלאו הכי קשה לומר שיש.

  3. אני דיברתי דווקא על יהודיה מא”י שמתפארת בכך שהיא מאוד ”ליברלית” ופתוחה דווקא בשני הנקודות הללו. הבת שלה בחרה שלא למול את ילדיה (מגינה עליהם מהכאב עפ”ל) והבן שלה התאהב בבחורה שוודית. היא מתכננת להגיע לארץ ללמוד באולפן ולאחר מכן אולי גם לעבור גיור. ולאמא אין שום בעיה. זאת בחירה של הילדים. היא שלימה לחלוטין עם בחירתם והיא אפילו גאה בהם שמסוגלים לקבל החלטות בוגרות ללא חשש מ”מה יאמרו”

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל