לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

מצוות ריבוי

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

מצוות ריבוי

ישנה מחלוקת כיצד אנו מקיימים את מצוות פרו ורבו. דעתו של בית שמאי היא שזה מתקיים בכך שיש שני בנים ואילו בית הלל סבור שזה עם בן וילדה אחת. ההלכה קובעת כבית הלל (ש"ע, אבן העזר, א:ה). הדבר נרמז במקום בו נידון פרו ורבו במילה "וכבשה" (בראשית א:כח), שהוא ראשי תיבות של ואין הלכה כדברי בית שמאי.

   

רק האיש מצווה בפרו ורבו (ש"ע, אבן העזר, א:א,יג). "המשך חכמה" (בראשית ט:ז) מסביר זאת בגלל דרכיה דרכי נועם (משלי ג:יז), דרכי התורה נעימות, ונשים עוברות כאבי הריון ולידה. מסיבה זו, לפני חטא אדם שבו הכאב הזה לא היה קיים, הן אדם והן חוה נצטוו בפרו ורבו.

   

הר"ן (קידושין, פ"ב, ד"ה איכא) כותב שאף על פי שאישה לא מצווה בפרו ורבו, עדיין יש לה מצוה כי היא עוזרת לבעלה לקיים מצוה זו.

Writer of the weekly Fascinating Insights Torah sheet in Englishעברית ,אידיש and français
Author of Five Books including the recently released "Magnificent Marriage Insights: Captivating Torah Essays about Marriage"

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *