שאלה:
ספר ביום 35 "היום חמישה ושלושים יום שהם 4 שבועות ו7 ימים לעומר" ונזכר רק בלילה שאח"כ האם ממשיך לספור עם ברכה? מדוע?
תשובה:
למעשה דינו כמי שלא ספר שבועות אלא ימים בלבד, ובדיעבד שכך היה, ממשיך לספור בברכה, אף שנחלקו הפוסקים אם יצא ידי חובה, והטעם הוא משום שזה ספק ספקא, ספק יצא ידי חובה ספק כל יום היא מצוה בפני עצמה.
מקורות:
משנה ברורה סי' תפט ס"ק ז. וראה שם ס"ק ט שבאמצע השבוע הדין קל יותר, כיון שכבר ספר שבוע זה אתמול.