לתרומות לחץ כאן

לדבר באמצע קשירת ציצית

שאלה:

שלום כבוד הרב, יש לי כמה שאלות, מי שקשר את הציצית שלי הוא אדם דתי שאמר לשם מצוות ציצית אבל כשהוא קשר את הציצית הוא דיבר עם אנשים, הוא מוכר בחנות של תשמישי קדושה ובזמן שהוא קשר לי את הציצית הוא המשיך למכור (אני כמעט בטוח שהוא המשיך למכור), וגם לפי מה שאני זוכר באתי להחליף את הפתילים, ולפי מה שאני זוכר בזמן שאני הורדתי את חוטי הציצית הישנים באותו הזמן הוא שם לי חדשים.
האם לכתחילה יש לשים ציצית כזאת? האם יש איתה בכלל בעיה?
חוץ מזה יש לי חור קטן בבגד של הציצית, הוא יחסית רחוק מקצוות בגד הציצית (זה ציצית גופייה) והוא רחוק מהפתילים.
זה ציצית צמר ואחרי שהיא עברה כביסה כל הצבע שלה נמרח וחלקה הפך להיות לבן כמו הצבע של ציצית משי, האם זה ציצית צמר מזוייפת? והאם זה אמור לקרות לציצית צמר? (זה לא קרה לי הציצית צמר אחרת).
היא מחברת מלאכת מחשבת (יכול להיות שזה זיוף של החברה אני לא יודע).
האם יש איזשהו בעיה עם הציצית והאם לכתחילה טוב לשים ציצית כזאת?
יש לי עוד ציצית צמר של "אלף יודיאקה בע"מ" 100% צמר שקניתי פעם מחנות תשמישי קדושה (חנות פרטית נראה לי), אני מאוד אוהב אותה והיא לא עושה בעיות בכביסה והבנתי (כנראה שזה לא מזויף) שיש לה כשרות בד"ץ (לפי מה שזכור לי העדה החרדית), אבל לא נראה לי שהחברה מוכרת ולא מצאתי מוצרים שלה בגוגל (אבל כן מצאתי את המספר טלפון והמיקום של החברה והם עושים משלוחים), האם כדאי לי לקנות מהם? (זול, נוח, יפה).
ובכללי האם יש לרב המלצה לציצית (כל פעם שאמרתי ציצית הכוונה לציצית קטן ולא טלית) צמר רחלים 100% איכותית וכשרה למהדרין או שאני יכול פשוט לקנות את הציצית של אלף יודיאקה בע"מ? (שאותה אני כבר אוהב)

תשובה:

לכתחילה עדיף שלא לעשות הפסק כלל בדיבור, והוא גם ענין חשוב על פי סוד, אולם למעשה להלכה כשאמר בתחילה לשם מצות ציצית גם אם דיבר באמצע אין בכך כלום והכל נעשה על דעת ראשונה. ראה שו”ע ומשנה ברורה בתחילת סי’ יא.

אתה יכול ללבוש את הציציות שלך, ואם תרצה חדש, תקנה מיודיאקה הזה שמצא חן בעיניך.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל