לתרומות לחץ כאן

נישואין עם גרושה

שאלה:

שלום וברכה.

אני בחור רווק (לא צעיר) ויוצא לי לקבל הצעות לגבי גרושות.
לצערי הרב נכנסה לי מחשבה שמונעת ממני לנסות להכיר גרושה
אולי הרבנים יוכלו לעזור לי.

המחשבה היא כזאת
אני הבנתי שבחורה גרושה שמקיימת יחסים עם הגרוש שלה, אז הגרוש צריך להביא לה גט במידה והיו עדים שראו אותם מתייחדים.

ולצערנו הרב יש לא מעט מקרים שהגרוש והגרושה מקיימים יחסים.

ואני חושש שאם אשאל את הבחורה ,אולי היא תתביש לספר על כך שהיא קיימה יחסים.

וחס ושלום להנשא לגרושה שקיימה יחסים אז נכנסים לבעיות של אשת איש חס ושלום וילדים ממזרים.

עכשיו בהחלט שלא הגיוני לפסול את כל הגרושות. אך מצד שני החשש הזה מפריע לי .

האם יש לרבנים פתח הלכתי על מנת ליישב דעתי בעניין?

תודה מראש

תשובה:

אין שום סיבה לחשש הזה, ראשית מדובר במקרה שמאוד לא שכיח, בדרך כלל בני זוג מתגרשים בגלל שהם לא רוצים בחיים המשותפים, ולכן הם בדרך כלל לא יהיו מעונינים בהמשך קיום יחסי אישות. שנית, גם אם זה נעשה, נדיר עד מאוד שזה יהיה בפני עדים… מטבע הדברים. כל זאת ועוד, הרי אתה נפגש עם נשים דתיות שאין סיבה לחשוב שהן מקיימות יחסים שלא במסגרת נישואין. כמו כן, לא מדובר ממש באשת איש, אלא בחיוב גט לחומרא, שמא היתה דעתו לשם קידושין. וגם בזה יש פוסקים שאומרים שמי שאינו מקפיד על איסור נדה, ובדרך כלל מי שעשה כדבר הזה אינו מקפיד בכך, אין סיבה לחשוב שכוונתו לקידושין, שכן אם אינו מקפיד באיסור כרת ודאי לאינו חושש גם לאיסור ביאת פנויה. ולכן אין כל מקום לחשש  כזה ואתה יכול בשקט לגשת לשידוכים כאלו.

בהצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה המפורטת.
    כמה שאלות נוספות בבקשה

    1. ואם זה נעשה בפני עדים. האם חייב שיהיה דעתו לשם קידושין, בשביל שהיא תחשב כאשתו שוב? או עצם זה שהיה עדים גם אם דעתו לא הייתה לשם קידושין אזי היא נחשבת כאשתו שוב?

    2. וכמו כן אם רק דעתו הייתה לשם קידושין אך לא דעתה?

    3.ואם חלילה התרחש מצב כזה שהזוג הגרוש קיימו יחסים, והאשה התחתנה עם אחר. האם היא נאמנת להגיד לו אחרי הנישואין שהיא קיימה יחסים עם הגרוש לשם קידושין, ואז הוא מחויב לעזוב אותה, או רק אם הגיעו אליו שני העדים שראו את הזוג הגרוש מתייחד?

    4. ואם חלילה התרחש מצב כזה שהזוג הגרוש קיימו יחסים והיו עדים ,ונגיד שהקיימו התנאים ההלכתים שיהיו נשואים. והאשה התחתנה עם גבר אחר, שלא ידע כלל מכל הסיפור הזה. והביאו ילדים הזוג החדש, האם הילדים נחשבים כממזרים? או שעל מנת להחשב כממזר נדרש ביאה אסורה שעונשה כרת רק במזיד ולא בשוגג ?

  2. 1. רק אם היה דעתו לקידושין אלא שחוששים שהיתה דעתו לכך.
    2. דעת שניהם.
    3. רק אם באו שני עדים.
    4. באופן תיאורטי זה הם יהיו ממזרים, אבל יש לנו כלל בהלכות ממזרות שמשפחה שנטמעה נטמעה, כלומר כאשר לא ידוע על פגם יחוס כזה והמשפחה נבללה בעם ישראל, בטל מהם דין ממזרות והם כשרים לבוא בקהל. לכן, מלבד מה שזה חשש בלתי סביר בעליל שאין לחשוש לו על פי הלכה, גם אם האמת שזה קרה הילדים כשרים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל