לתרומות לחץ כאן

האם מותר להיות מרצה במכללה מעורבת?

שאלה:

לכבוד הרב,
במצב רגיל מבלי לחפש היתרים מיוחדים, מותר לאדם שומר מצוות להיות מרצה במכללה להנדסאים שיש תלמידים ותלמידות יחד (וחוץ מזה גם יש שעות קבלה שיכולות לבוא תלמידות ולשאול שאלות בנושא שנלמד)?
תודה

תשובה:

באופן רגיל אין ללמד בכזו מכללה, הרי הבנות מטבע הדברים לא לבושות בצניעות, ואין ספק שיש כאן מכשול גדול של ראיות אסורות. אבל ככל שמדובר בנתח משמעותי בפרנסה כדאי להתייעץ פרטני, להבין באופן מדוייק יותר במה מדובר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כבוד הרב אפשר להבין יותר כיצד הנתח של הפרנסה פותח לעיתים קרובות היתר לדברים שאסורים? אם אסור אז אסור. מה קשורה פרנסה לעניין זה? תודה

  2. ברור שמה שאסור אסור ואין כל היתר של פרנסה. רק שכאן הדבר עצמו אינו איסור אלא שהוא עלול מאוד להביא לידי איסור, וצריך הרבה מאוד מאמץ [כמעט בלתי אפשרי למען האמת בדרך כלל…] כדי שלא לבוא לידי איסור, ולכן ככל שמדובר בשאלה חשובה וקריטית לפרנסה אני בכל זאת מייעץ לשטוח בפני רב את הפרטים המדוייקים אולי ימצא מוצא כיצד לבצע דבר כזה ללא מכשול.
    אסביר יותר:
    בסמינרים של בית יעקב יש רבנים מרצים ליהדות והלכה. הרבנים גודרים את עצמם מבחינת הסתכלות, לא מקיימים שום קשר ישיר עם הבנות. הבנות לבוושות בצניעות. במכללה בדרך כלל כל זה לא שייך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל