לתרומות לחץ כאן

קנס בגין ביטול סנפלינג

שאלה:

קבענו קבוצה של 7 חברות לעשות סנפלינג, קבענו עם איש המקצוע תאריך ושעה , לילה לפני התאריך שתי בנות שידעו את פרטי הדברים החליטו פתאום שמשו לא מתאים להם, הבעיה שהמחיר של האטרקציה הוא מחיר קבוע עד 7 בנות, זאת אומרת שכאשר משהי מבטלת הסכום עולה לחברות הנותרות, ובגלל ששתי בנות ביטלו המחיר עלה באופן משמעותי וכבר לא היה שווה לנו במחיר הזה, בעל המקצוע רצה פיצוי של 500 שח אם נבטל,
הבהרנו לשתי הבנות שהם יצטרכו לשלם והם הסכימו,
יתרה מזאת אחת הבנות אמרה שהיא תשלם את מקומה אפילו שלא תגיע 340 שח, ואילו עכשיו צריכה לשלם רק 250 שח , כעת הם טוענות שבגלל שלא נסענו בסוף כולנו צריכות לשלם ולא רק הם, מהו פסק ההלכה בענין?

תשובה:

שלום וברכה,

שתי הבנות שלא הגיעו חייבות לשלם את הפיצוי שהוטל על הקבוצה.

בהצלחה.

מקורות:

אילו היו החמש בנות יוצאות לעשות סנפלינג, היו אותן שתי בנות שביטלו חייבות לשלם את חלקן – 340 ש"ח, כיון ששכרו את הסנפלינג בהסכמת כולן, וכולן חייבות להשתתף בהוצאות [כדין מוציא הוצאות על פיו שמבואר בשו"ע סו"ס יד שחייב לשלם]. ולכן אחר ששאר הבנות החליטו לא לצאת בגלל הביטול של אותן בנות, עליהן לשלם לפחות את הקנס של הביטול שהגיע מחמתן.

כמו כן שתי הבנות הראשונות שביטלו ובגללן שאר הבנות ביטלו אחריהן, הביטול מתייחס לשתי הבנות הראשונות ולא לשאר הבנות שבלית ברירה לא הלכו.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל