לתרומות לחץ כאן

טעות וספק בספירה

שאלה:

אדם שהסתפק אם ספר ספירת העומר בערב של יום כ"ב לעומר, אבל יש יותר משקל לצד שלא ספר מאשר לצד ש כן ספר.
ונזכר למחרת היום בזמן בין השמשות, וספר בבין השמשות בטעות את הספירה של היום כ"א ללא ברכה במקום כ"ב.
אחרי צאת הכוכבים ספר בברכה את הספירה הנכונה של יום כ"ג, ואז נזכר שספר מקודם בבין השמשות כ"א בטעות.
ואז ספר מיד את הספירה של יום כ"ב ללא ברכה לאחר צאת הכוכבים שזה עדיין נחשב בין השמשות לפי זמן ר"ת. ואז ספר שוב יום כ"ג ללא ברכה.
השאלה:
האם מה ש ספר את הספירה של יום כ"ב ללא ברכה בזמן בין השמשות לפי ר"ת, אפשר להחשיב את זה כתיקון , ויוכל להמשיך לספור בברכה?

תשובה:

שלום וברכה,

למעשה כיון שיש לך ספק אם ספרת ביום הקודם או לא, עדיין יש לך כאן ספק ספקא ואפשר להמשיך ולספור בברכה.

הספירה בין השמשות וכל שכן לפני זמן רבינו תם, ככל שאתה לא נוהג כרבינו תם לעיקר הדין אלא לחומרא בעלמא, אינה מועילה, ראה שערי תשובה סי' תפט ס"ק כ.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מפני שעדיין הוא ספק ספקא. בעיקר לדעת הרשב"א הידוע שספק ספקא מטעם רוב, שלדבריו ודאי די בכך שהספק הראשון שקול, וכבר יש לנו רוב. כמו כן, כאן הספק הראשון אינוש קול לצד השני, שכן העיקר להלכה שכל יום מצוה בפני עצמה היא. והעיקר, זה בלתי מדיד… ורק סיבה ללחצים…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל