לתרומות לחץ כאן

חמץ לאחר הפסח

שאלה:

בס"ד
שלום רב
1. נאמר לי בשנים קודמות על ידי רבני האתר שיש בעיה למכור לגוי חמץ גמור שנשאר בבית כי לאחר הפסח לא מומלץ לאכול אותו. זה אומר שאם מכרתי פסטה, עוגיות דרך האתר שלכם או דרך בית חב"ד יש בעיה להשתמש?
2. ברשתות כמו יש בשכונה/ אושר עד שיש שם תעודת מכירת חמץ אך אני לא בטוחה מטעם מי ? מטעם הבד"ץ או הרבנות, האם מותר לכתחילה לרכוש שם מייד לאחר הפסח מוצרי חמץ גמור או שיש עניין להקפיד שיהיה כתוב "נטחן לאחר הפסח"?
וכיצד יעשה אדם שרוצה להקפיד שיהיה "נטחן לאחר הפסח" , שאין ברשותו קמח, ולחם ופסטה וכו' ורוצה לבשל מייד לאחר הפסח ולא מכר לגוי( כי יש בעיה למכור חמץ גמור) ולא יכול לקנות בסופר( כי מייד לאחר הפסח עוד אין מוצרים חדשים שנטחנו לאחר הפסח) ?
תודה רבה מראש!

תשובה:

1. ממש לא נאמר לך דבר כזה כאן באתר שלנו. באתר שלנו מסבירים שלא כדאי למכור חמץ גמור, בגלל שחמץ בפסח זה איסור תורה, ואנחנו מעדיפים שלא לסמוך על המכירה לענין חשש איסור תורה. חמץ אחרי פסח שגם אם לא נמכר כלל הוא אסור באכילה רק מדרבנן, ניתן לסמוך לגביו על המכירה ולכן מותר לקנות או לאכול חמץ שנמכר כדת וכדין לגוי לפני פסח.

2. כאמור, מי שאינו רוצה לאכול מחמץ שנמכר לגוי בפסח זה רק הידור למי שרוצה להחמיר בכך ואינו הלכה, ואם יש תעודת מכירת חמץ את יכולה לקנות.

ערב מבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל