לתרומות לחץ כאן

כפית בשרית במחבת חלבית

שאלה:

אם מישהו טיגן ביצים במחבת חלבי, ובטעות השתמש בכפית בשרי לערבב ולהפוך את הביצים במחבת החלבי, ויש לנו בבית כמה כפיות בשרי, ואתמול (פחות מ24 שעות) השתמשו בכפית אחת לאכול בשרי, ולא ידוע האם הכפית הזה שהשתמשו עכשיו בטעות במחבת החלבי, האם זה אותו כפית שאכלו בזה בשרי אתמול, אז מה הדין של הכפית, ושל המחבת?

תשובה:

סתם כלים אינם בני יומם, וההלכה היא כי יש להניח שזו לא אותה הכפית. ככל שגם המחבת אינה בת יומה הכל כשר, ואם יא בת יומה יש להכשיר את הכפית.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. 1. במקרה שאנו יודעים שאותו כפית בשרי (שלא עבר עליו יום) ערבב במחבת החלבי, אז למה רק הכפית צריך להכשיר ולא גם המחבת החלבי?
    2. אגב איך מכשירים הכפית (או המחבת), מה לעשות?

  2. עוד שאילה. האם מותר להשתמש במחבת החלבי הנ"ל, ולבשל משהו חלבי כמו גבינה צהובה, או כיוון שכפית בשרי נגע בה כשהיה חם, אז צריך לחכות 24 שעות?

  3. אם אתה יודע שהיא בת יומה זה משהו אחר, וככל שאין פי שישים במאכל כנגדה גם המחבת טעונה הכשרה, אבל אמרת שאתה לא יודע, אתה רק יודע שהיתה איזו שהיא כפית שהיא בת יומה.
    כפית מכשירים בהגעלה בתוך סיר מבעבע על האש כשהסיר והכפית שניהם לא בני יומם. את המחבת שלא ניתן לנקות לחלוטין יש להכשיר בליבון באש הגז כמה דקות על כל פינה, שוב, במקרה שלך אין צורך.

  4. 1. הרב כתב שדווקא כשזה לא בן יומו מועיל להכשיר הכפית, אז במקרה שהכפית הוא בן יומו, לא עוזר להכשירה בתוך סיר, למה? מה ההבדל?

    2. ומה לגבי הסיר עצמה שמכשירים בו הכפית, והכפית פולט את החשש בשר וחלב לתוך הסיר, והסיר בולע את זה, אז לא צריך להכשיר אחרי זה גם הסיר שמבעבע?

  5. 1. לא זה אמרתי! את הכפית ניתן להכשיר גם אם היתה בת יומה, אבל כדאי שבזמן ההכשרה היא לא תהיה בת יומה, כלומר עכשיו להניח לה 24 שעות מזמן השימוש, כדי שלא יהיה חשש לגבי הסיר.
    2. כאמור, לכן אמרתי ששניהם יהיו בעת ההכשרה לא בני יומם וכך לא יאסרו זה את זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל