לתרומות לחץ כאן

מקום המזוזה

שאלה:

שוב שלום, אני שם מזוזות בביתי. ידוע שצריך לשים את המזוזה בשלישהוא מאד נמוך בדלת. הדלת 2 מטר ודליש זה 67סמ אבל זה נראה נמוך יותר זה מתחת לקומה של אנשים שעוברים בפתח הדלת. אע"פ שמדדתי את תחתית המזוזה בסוך השליש העליון של הדלת או הכניסה. אבל כשמדדתי וסמנתי את דלת הכניסה – מקום השליש העליון נמוך מאד . מה עושים? ועוד דבר,כבר שאלתי את זה פעם שעבר – יש אצלינו כניסה קדמית וכניסה אחורית. יש בידי מזוזה מהודרת, אני רוצה לשים אותה בכניסת הראשית האחורית של הבית כי משם נכנסים הרבה יותר. האם מותר לשים את המהודרת בכניסה הראשית אבל האחורית? כי הרי הכניסה הראשית הקדמית נראית הרבה יותר יפה ומכובדת אך אנחנו נכנסים הרבה יותר דרך הכניסה הראשית אבל האחורית. מה לעשות?

תשובה:

שלום וברכה

לכתחילה יש לשים בתחילת השליש העליון, כך שתחתית המזוזה הוא בגובה 1.35 מהריצפה, כדאי להעלות טיפה כדי שלא להכשל ולעשות נמוך מזה.

אני מבין שכוונתך לא למזוזה מהודרת אלא לבית מזוזה יפה יותר, זה בכלל לא משנה תשים אותו באיזה מקום שנוח ונעים לך. הידור מזוזה הוא במזוזה עצמה ולא בבית שלה שזה חיבוב מצוה ודבר נחמד אבל לא יותר מכך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כוונתי היא למזוזה מהודרת. לא לקופסת המזוזה. לכן שאלתי היכן עדיםץך לשים אותה. כניסה ראשית אחורית שנכנסים דרכה הרבה יותר או כניסה ראשית קדמיתנץ שלא נכנסים בה כ"כ הרבה ביחס לכניסה האחורית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל