שאלה:
האם יש חיוב מעיקר הדין להטביל כלים שהם אינם כלי סעודה אלא מכשירי אוכל כלומר להכנת אוכל כמו כלי לחיתוך ירקות וכיו"ב וא"כ מה המקור לכך?
תשובה:
שלום וברכה
הדוגמא שהבאת לא מוצלחת, כי סכין ירקות הוא בדרך כלל סכין שמשתשמים בו גם בסעודה, אבל לעצם שאלתך, נניח על מספריים לחיתוך עוף לפני בישול ועוד, ודאי יש לטבול אך ללא ברכה, שהרי אפילו בסכין של שחיטה נחלקו הדעות בסי' קכ סעי' ה אם חייב טבילה, ראה שם שו"ע ורמ"א ש"ך וט"ז, ואף שבפרי תואר אמר שדוקא סכין של שחיטה חייב טבילה בגלל שלפעמים משתמשים בו לאכילה ולא סכין שהקצב חותך בו בשר, ודאי מספריים בבית לא גרע מסכין שחיטה.
תודה ויישר כח.
לגבי סכין לחיתוך ירקות הכוונה היתה למכשיר לקילוף ירקות כמו מלפפון או תפו"א וכמו כן יש מכשירים לקיצוץ עלי ירק באמצעות סכיני להב ואין שום אפשרות להשתמש בהם לסעודה לחיתוך לחם או בשר וזה לא דומה לסכין שחיטה שאפשר לעשות בה שימוש לסעודה ,לכן לכאורה השאלה במקומה עומדת.
לא בהכרח הטעם כדברי הפרי תואר, בדרכי תשובה שם החמיר מכל זה גם לגבי מחטים שתופרים בהם את המולייתות, למרות שהם לא ראויים לשימוש בסעודה.
השאר תגובה