בס"ד בדיני הקל הקל קודם. מה נחשב קל יותר ספק איסור כרת או ודאי איסור עשה?
תשובה:
שאלה מענינת, אולי זה תלוי בשאלה אם ספקא דאורייתא לחומרא מדאורייתא או מדרבנן.
ברכה והצלחה.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
2 תגובות
לכאורה ספק איסור כרת אולי עדיף?
שהרי יש ספק אם הותרה או דחוייה, ולכן יוצא שהמחלל שבת עבור חולה שיש בו סכנה שעושה ספק איסור כרת, יש פה ספק-ספיקא, מה שאין כן בודאי איסור עשה שבו נותרנו עם ספק אחד.
סברא מענינת שגיא, השאלה אם זה נפקא מינה, כיון שבלאו הכי זה מותר כרגע, השאלה מה עדיף לכתחילה.
לכאורה ספק איסור כרת אולי עדיף?
שהרי יש ספק אם הותרה או דחוייה, ולכן יוצא שהמחלל שבת עבור חולה שיש בו סכנה שעושה ספק איסור כרת, יש פה ספק-ספיקא, מה שאין כן בודאי איסור עשה שבו נותרנו עם ספק אחד.
סברא מענינת שגיא, השאלה אם זה נפקא מינה, כיון שבלאו הכי זה מותר כרגע, השאלה מה עדיף לכתחילה.
השאר תגובה