לתרומות לחץ כאן

בין אדם לחברו במשרד

שאלה:

יש בצוות שלנו אשה הנוטה להלשין על עובדים אחרים בהנהלה, להלבין פנים בפרהסיה בצעקות וכד׳. היא אמרה שתלשין בהנהלה על התנהלות מסויימת של הצוות שעבדו יום לפניה. מכיוון שרק אני נכחתי איתה באותו בוקר, שאלו אותי למחרת מה קרה. הם פחדו מההנהלה, שהיא תוציא את דיבתם רעה לפניהם. ידעתי שאני נכנסת לבעיות של לשון הרע כאשר סיפרתי מה קרה. אבל היה לי חשוב לומר להם שדאגתי לנקות את שמם לפני נציגת ההנהלה, ושטענתה היתה לא נכונה. ושהתנהגותה לא מקובלת עלי (הצעקות, ההלשנות, הלבנת הפנים). תוך כדי דיבוריהבנתי, שאני מתכבדת בקלונה של אותה אשה. גם אם בעקיפין. אני לא יודעת איך לתקן את מעשי. ידוע שהמתכבד בקלון חברו אין לו חלק לעולם הבא. אכן אנחנו ״אוכלים קש״ מהאשה הזאת לעתים קרובות, אבל עדיין אני רוצה לתקן את העוון שעשיתי. לשוחח בפרטיות עם אותה אשה, זו אפשרות, אבל עלולה להיות לזה גם תוצאה גרועה יותר, של הצתת כעס, שנאה והקפדה רבה מצידה, ואולי זה יהיה יותר גרוע. (למען האמת אני מתפללת למצוא מקום עבודה אחר). גם ככה היא טיפוס מהיר חימה ומלא מדנים. מה לעשות?

תשובה:

שלום וברכה

לדבר איתה על כך זו לא אפשרות בכלל לפי מה שאני מבין, יכול להיות שהיה בזה לשון הרע, אני לא בטוח, תלוי מה בדיוק אמרת, אבל בכל מקרה עכשיו פנינו קדימה, להבא נדבר רק מה שלתועלת ובאופן המותר.

במקביל, ראוי שנציגות מהעובדים [שנים ותיקים ומוערכים] תפנה להנהלה ותדבר על כך שאנשים לא יכולים לחיות בתוך פחד שמי יודע מה יאמרו עליהן אנשים נרגנים, מבקשים להודיע זהו המצב, אם הם רוצים להעסיק אותה זה בסדר בתנאי שהם משתפים פעולה עם אנשי המשרד בנוגע לכל התלונות הללו.

בהצלחה רבה ובשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל