שאלה:
אם יש לי נדר של כל מיני תוספות לפני הוצאת שבת בדברים בלי שם ומלכות באמירת ברוך "המבדיל בין קודש לחול" כמו פרקי תהילים וקריאת שמע (בנוסף לקריאת שמע בתפילת ערבית עצמה)- זה אומר שאינני יוצא באמירת "ברוך המבדיל בין קודש לחול"- המילים האלו בלבד- כשהיא נאמרת בלי התוספות שלי, או שאין קשר בין הנדר לזה? השאלה במקרה שלא הבדלתי בכלל לא בדיבור ולא על היין לפני כן, ואני רוצה להתיר מלאכה על סמך אמירת "ברוך המבדיל בין קודש לחול" במילים אלו בלבד-בלבד בלי התוספות שלי.
א. אני מבין שהתשובה היא שאין שום קשר בין הנדר של התוספות לאמירת "ברוך המבדיל בין קודש לחול" לעצם התוקף ההלכתי של אמירת "ברוך המבדיל בין קודש לחול"- במילים האלו בלבד בלי התוספות שלי- וניתן להתיר מלאכה על סמך זה מיידית.
ב. אני מבין שכל זה לפי אשכנזים וספרדים בלי הבדל.
ג. אני מבין שזאת ההלכה לכולם ואין פה קולא עבורי בגלל עצבנות הלכתית/או. סי די מאובחן?
השאלות:
האם כתבתי ברור והבנתי נכון בכל זה?
תשובה:
הבנת מעולה, וזה בסדר גמור.
כתבתי בצורה מובנת וברורה? כוונתי הובנה?
לגמרי, חד וברור.
אני מבין שכל זה לפי אשכנזים וספרדים בלי הבדל?
כבר אמרנו שכן.
וזאת ההלכה לכולם ואין פה קולא עבורי בגלל עצבנות הלכתית – או. סי. די OCD מאובחן?
גם על זה כבר השבתי, האמן לי ידידי, הכל על אחריותי, שבוע שמח!
לוודא שהבנתי נכון:
1. כשכתבתם שזה בסדר גמור- (הכוונה שאין קשר בין הנדר ליציאה ידי חובת הבדלה אפילו בלי שם ומלכות)- המשמעות היא שזה מותר לכתחילה- אחרת הייתם מציינים שזה רק בדיעבד.
2. וזה לפי אשכנזים וספרדים בלי הבדל.
3. וזו ההלכה לכולם בלי קולא הלכתית עבורי כמתמודד עם עצבנות הלכתית/או. סי. די OCD מאובחן.
הבנתי נכון בכל 3 בנקודות האחרונות שכתבתי?
נכון מאוד.
השאר תגובה