איך א”כ מסבירים את הגמרא שאומרת שלא מבקשים על יותר מדבר אחד אלא שניתן לבקש על דבר אחד שכולל בתוכו מספר דברים
אינני זוכר כרגע למה כוונתך.
קראתי בשם הרב חיים קנייבסקי זכרונו לברכה שם מדובר שלא גוזרים תענית על הציבור אלא על צרה אחת. אני מקוה שאמרתי נכון נא לתקן אם טעיתי.
יש להתפלל ויש לגזור תענית…
תענית ח ע”ב מבואר שבימי ר’ שמואל בר נחמני היה כפנא ומותנא ולא ידעו חכמים על איזה מהם להתפלל. ומצאו עצה להתפלל על כפנא וממילא המותנא יעצר כי הקב”ה נותן מזונא לחיי.
איך א”כ מסבירים את הגמרא שאומרת שלא מבקשים על יותר מדבר אחד אלא שניתן לבקש על דבר אחד שכולל בתוכו מספר דברים
אינני זוכר כרגע למה כוונתך.
קראתי בשם הרב חיים קנייבסקי זכרונו לברכה שם מדובר שלא גוזרים תענית על הציבור אלא על צרה אחת. אני מקוה שאמרתי נכון נא לתקן אם טעיתי.
יש להתפלל ויש לגזור תענית…
תענית ח ע”ב מבואר שבימי ר’ שמואל בר נחמני היה כפנא ומותנא ולא ידעו חכמים על איזה מהם להתפלל. ומצאו עצה להתפלל על כפנא וממילא המותנא יעצר כי הקב”ה נותן מזונא לחיי.
השאר תגובה