לתרומות לחץ כאן

עליה לבית העלמין לנשים

שאלה:

שלום כבוד הרב
אימי נפטרה בחודש בניסן והקדימו את העליה למחר .
האם כאישה יש עלי חובה לעלות לבית העילמין או שאפשר במקום לתת צדקה ולומר תהילים.
תודה

תשובה:

יש קהילות שנהגו שנשים לא עולות לבית הקברות, אבל בדרך כלל למה לא לעלות? זו אמא שלך ויש לה נחת רוח מכך שאת באה לקברה ואומרת את פרקי התהילים.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ממתי הנשמה נמצאת בקבר ,הרי ידוע שיש נר"ן נפש רוח נשמה , והנשמה לא נמצאת בקבר.מה שהזוהר מזהיר לגבי נשים בבית עלמין ידוע ויש לחשוש .ואין שום הלכה ללכת לקבר ,לדוגמא בתימן שזו עידה מאוד חזקה ביהדות ,אין מצבה (יש סתם אבן ,אין שם ולא שם משפחה ולא שום כיתוב ,ולא מבקרים בבית עלמין למרות שהיו כולם צדיקים ,אלא רק כשיש צרה אז מתפללים שם כי אפשר לומר שאלו קברות צדיקים.

  2. יש את הקוסטא דחיותא שזה חלק מסויים בנשמה שמקושר לקבר, וכידוע מהאר"י הוא מסתלק משם בערב שבת לאחר חצות היום עד מוצאי שבת, וכן בימים טובים, בשנה הראשונה הנשמה יותר קשורה בקבר כידוע בספרים, לכן יש קשר בין הנשמה לקבר ולכן עולים לקברים. לגבי נשים ציינתי שיש בזה מנהגי קהילות אבל ברוב הקהילות עולים, למעט נשים בעת ראיית דם שנהגו להמנע מכך, אף שגם לזה אין מקור מאוד ברור.
    המנהג שציינת מיהודי תימן מעניין, אבל אני מניח שגפם אתה יודע שזה לא המנהג המקובל בשאר קהילות ישראל, ולא כתבנו כל חידוש בכך שיש ענין לעלות לקברים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *