לתרומות לחץ כאן

העדר התלהבות וכוחות בעבודת ה'

שאלה:

שלום הרב,

כבר תקופה שאני מרגיש חסר חיוניות בקיום מצוות הלימוד והתפילה..קורה שאני לא לומד כמה ימים ברצף או בדוחק סעיף אחד, לפעמים אני מחסיר תפילות, בעיקר שחרית. ואם כבר מתפלל אז כבר ביחיד לפני העבודה.
או מתפלל תשלומין של שחרית במנחה.
ואני כבר לא מזדרז לקיום מצוות.
הדבר היחיד שנשאר אצלי עקבי פחות או יותר זה שלרוב אני מתפלל ערבית במניין מאוחר.

מרגיש שמשהו קפא אצלי. אשמח לעצות מעשיות.

תודה רבה הרב,
תבורך

תשובה:

ידידי יקירי!

לא תכעס עלי אם אכתוב לך שלדעתי ומתוך היכרות עם מכתביך הקודמים, נראה לי שאני יודע ממה נובעת החולשה שאתה חש.

אתה ברוך ה' בעל שאיפות עצומות, רוצה לבלוע הכל, וכשאתה לא יכול, אתה מרגיש בבחינת "וכל זה איננו שווה לי"… לכן זה גורם לך כבר להרגיש שבין כך זה לא הכי שווה, ונו מה זה כבר משנה… ומה אתה שוכח? שהיחיד בהיסטוריה שאמר "וכל זה איננו שווה לי" היה המן הרשע וכאן התחילה מפלתו מול מרדכי…

מרדכי הצדיק היה לעומתו הפוך לגמרי [אני מרשה לעצמי לכתוב על המגילה, אנחנו עדיין בתוך חודש אדר…], העם לא היה איתו, אנשים כעסו עליו, והוא בהחלט היה יכול לומר לעצמו: מה ההפגנה הקטנה והשקטה שלי כבר יכולה לעשות? כולם הולכים לסעודת אחשוורוש, המעשה שלי יכול לעשות ולהועיל משהו? אבל הוא ידע את הסוד הגדול! וזהו ערך המעשים הקטנים! אסתר מרגישה חולשה, מי אני ומה אני שאפתח חזית מול המלך והמן, הרי רק אכנס שם וכבר יהרגני. וכך הוא אומר לאסתר, דעי לך! רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר, השאלה היא רק אם את תהיי בסיפור הזה או לא!

נכון, שהמעשים שלנו קטנים, ועל פי דרך הטבע לא אמורים להיות בעלי השפעה, אולי לא להועיל בכלל… אבל בורא עולם מצפה למעשים הקטנים הללו שלנו! זה בדיוק התפקיד שלנו! כל אחד במקום שבו הוא נמצא, וזה לא משנה, בעל תשובה טרי יחסית, טרוד בעבודה, בעל משפחה, לא יכול הרבה, אבל את מה שהוא יכול הוא נותן! בורא עולם מחבק אותו! שמח בכל מעשה שלו! אם נדע לרקוד ולשמוח עם כל תפילה בציבור, עם כל ברכה שנאמרת כהלכה, עם כל לימוד תורה, לעולם לא נוותר!

הבעיה מתחילה בכך שאנחנו לא מחשיבים את זה מספיק ומסתכלים תמיד על מה שחסר, ועל מה שלא נוכל להספיק, ומי אנחנו ומה כבר המעשה הזה שלנו משמעותי… וזו עצת היצר, וזה מעשה המן.

נהיה כמרדכי ואסתר שבמעשיהם הקטנים ובלי להתחשב בנתונים מסביב וב"סיכויים להצליח" הושיעו את עם ישראל לדורות.

בידידות ובאהבה, מתפללים להצלחתך ולהצלחת כולנו!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה מקרב הלב הרב,
    תודה רבה על החיזוק, על המילים הטובות. אני באמת שמח שמצאתי אתכם ב"ה ושאתה פה איתי ללוות אותי במהלכי התשובה. שתדע ותדעו ברכות מכל טוב וטוב. אין לי מספיק מילים כדי להראות את ההוקרה שלי

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל