לתרומות לחץ כאן

הסכם שלא התקיים במלואו בקניית אורגן

שאלה:

לפני שנה בערך קניתי ממישהו אורגן + מקצבים ודגימות (דגימות זה הבסיס למקצבים. אם אין דגימות אי אפשר להפעיל מקצבים באורגן). אחרי תקופה רציתי לקנות ממנו אורגן משודרג יותר. לפני הקניה התכתבנו במייל וסיכמתי איתו כמה דברים והוא אישר הכל(זה מתועד במייל)
בין הדברים שסיכמתי איתו זה שבמחיר שסיכמנו אני מקבל את המקצבים והדגימות שנתן לי באורגן הקודם + עוד מקצבים ודגימות (הוא גם שלח לי קובץ שמע שאוכל להתרשם מהמקצבים והדגימות הנוספים שיתן לי. והרבה בגלל זה קניתי את האורגן)
אחרי העסקה הוא שלח לי את המקצבים. והם היו הרבה פחות מהאורגן הראשון שקניתי. והמקצבים הנוספים שהוא הבטיח- כולל הקבצים שהוא שלח לי במייל בכלל לא היו שם. אמרתי לו שזה לא מה שסיכמנו. אז הוא שלח לי תיקייה אחרת ששם אומנם יש קצת יותר מקצבים- אבל הם לא עובדים עם הדגימות שהוא שלח לי.
כלומר יש לי כרגע 2 תיקיות: תיקיה אחת עם מספר מקצבים ודגימות הרבה יותר קטן ממה שהוא הבטיח לי.
תיקיה אחת עם קצת יותר מקצבים ודגימות אבל הם לא עובדים באורגן.
(יצוין שאפשר להתקין באורגן רק תיקיה אחת)
הפתרון למעשה הוא לחבר את 2 התיקיות האלו. אבל היחיד שיכול לעשות את זה זה המוכר. הוא אמר לעשות שאלת רב האם הוא חייב לעשות את זה.
אז זה השאלה שלי- האם הוא צריך לחבר את 2 התיקיות האלו ולשלוח לי אותם בקובץ אחד?
אודה לתשובה בהקדם
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

אם הקונה התנה לפני הקנייה שמעוניין במקצבים ודגימות המוכר חייב לקיים את התנאי כדי שהמקח לא יתבטל. ולכן המוכר צריך לפעול כדי לקיים את התנאי ולאחד את התיקיות.

בהצלחה.

מקורות:

שולחן ערוך חושן משפט הלכות מקח וממכר סימן רז סעיף א

המקנה לחבירו בין קרקע בין מטלטלים, והתנה תנאים שאפשר לקיימם, בין שהתנה המקנה בין שהתנה הקונה  אם נתקיימו התנאים נקנה הדבר שהוקנה; ואם לא נתקיים התנאי, לא קנה. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל