לתרומות לחץ כאן

אישות בקדושה ובטהרה

שאלה:

לכב' הרבנים שליט"א תבורכו מן השמיים ויישר כוחכם על זיכוי הרבים העצום!
ברצונינו לשאול מס' שאלות בדבר מצוות עונה:
א.אנו מעוניינים לקיים את המצווה בשמחה ובקדושה וטהרה אך עומדים משתוממים ונבוכים ושואלים מהו גדר ה'קדושה וטהרה' הנז' בספרים הק' לגבי מצווה זו כיון שכא' מאיתנו מבין את הדברים אחרת לפי צרכיו והרגשותיו הדבר יוצר מעט תסכול, האם להסתכל בכל גופה של אשתו ולנשק ולהנות מיופיה(חוץ מאותו מקום) זו פחיתות בקדושה וטהרה?
ב.מה לפי ההלכה נכנס בגדר 'ניבול פה' בין איש לאשתו? לא ברור לנו..
ג.האם מותר לאשה לראות את אותו מקום של בעלה או שלשניהם אסור?
ד. כיצד לנהוג במקרה של תינוק קטן בבית שהופך לילה ליום ובקושי מצליחים לקיים המצווה פעמיים בשבןע במסירות גדולה ובהתגברות על עייפות והדבר קשה מאד לאשה שרוצה יותר?
יישר כח גדול ונשמח לתשובות והכוונה שדחופים לנו תודה רבה!

תשובה:

בקדושה ובטהרה וכו', הענין הוא שיהיה הכל מתוך רצון לענג אחד את השני, להיות קרובים בגוף ובנפש ולשמוח יחד. אין הכוונה לייחד יחודים ולתפוס מלאכי מרום, אלא שהקירבה הגופנית הזו לא תהיה סתם פורקן יצרים, שתיאורטית היה ניתן חלילה לעשות גם בין אנשים זרים, ורק מסיבות הלכתיות צריך נישואין, אלא שההתענגות יחד וההזדקקות זה לזו וזו לזה היא בנין הזוגיות, ובאמת תשמח אתכם ותקרב ביניכם. כך שאין סתירה בענין ההסתכלות וכו' לענין הקדושה וטהרה ככל שזה נעשה באופן כזה של אהבה.
מכאן אני בא לגבי מה שהגדרת ניבול פה. למה לבנות את זה באופן זה של דיבורים נמוכים? השיח אמור להיות כמה נעים יחד וכמה אהבה יש וכמה היא נאה בעיניך וכו' וכו', דיבורים של קירבה וקירוב, הדיבורים הנמוכים נצרכים רק עד כמה שהקשר הגופני הוא סתם זול.
מותר לאשה לראות את מקום בעלה.
לגבי התינוק, וכי מה אוכל לייעץ? צריך להרדים אותו, זה טוב לו וטוב לכם… ועוד דבר, לפעמים לזוג צעיר זה נראה נצח, אבל התקופה הזו שהוא לא ישן כמה שעות רצוף היא חודשים ספורים, אז מתמודדים עם זה, ובעזרת ה', רק בהזדמנויות כאלו… תשימו אותו לידכם שגם אם קרה שהתעורר באמצע אפשר שוב להרגיע ולהמשיך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל