שאלה:
מבואר בפוסקים שבין בנתינה ובין בחזרה נאסר מקום שהדרך לבשל עליו –
וכמבואר בשו"ע סי' רנ"ג סעיף ב' שגם חזרה אסורה לתוך הכירה וביאר המ"ב בס"ק נ"ט שהטעם מפני שהדרך לבשל שם תמיד.
א"כ מהו גדר החילוק בין נתינה לחזרה, הרי חזרה הותרה גם כאשר נתינה נאסרה?
תשובה:
אין ההבדל, המשמעות של הנתינה היא בכך שבעצם לא מתקיימים בה תנאי חזרה, עודה בידו ודעתו להחזיר.
התכוונתי לשאול למה צריך את תנאי החזרה,
אם הנתינה והחזרה שניהם צריכים להיות במקום שאין הדרך לבשל בו (כמבואר במ"ב סי' רנג ס"ק נח)???
אין הכוונה שאין דרך כלל לבשל בו, אלא שיש כאן שינוי מסויים, כלומר, אדם שמניח על הרדיאטור של ההסקה בבית אינו צריך תנאי חזרה, אבל כאן על גבי הכירה זה מקום המיועד למאכלים, אלא שאינו כתוך התנור ממש שזה מיחזי כמבשל.
השאר תגובה