לתרומות לחץ כאן

שינה במיטה אחת בימי נידה כשיש חציצה המפרידה

שלום,

אני מתחתנת בעוד שבועיים ובדירה שאנחנו שוכרים יש בסיס מיטה בגודל 140.
בעל הדירה אינו מסכים להוציא את המיטה, אלא רק להכניס מזרנים.

השאלה שלי היא האם אפשר לקנות שני מזרנים של 70 ס"מ ולשים איזשהו חוצץ בנינו בימים האסורים?

תשובה:

שלום רב

זו בעיה, כיון שאסור לישן באותה המיטה גם אם יש חציצה באמצע. כך מפורש בתשב"ץ ח"ג סי' מב, שהוא מקור איסור זה.

בהצלחה ומזל טוב!

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. לכאו' בתשב"ץ כותב בסו"ד להדיא שאין אסור אלא כשאין מחיצה אך במחיצה ביניהם (וכמו בשאלה הנ"ל, לא אסר) וכן בפתחי תשובה להדיא כתב בס"ק י"א בסופו שרק בלא מחיצה אסור והזכיר התשב"ץ הנ"ל
    איך ראה הרב להוציא משם איסור במחיצה?

  2. אם תדקדק בדבריו היטב, הוא מתיר מחיצת סדין רק אם זה שתי מיטות צמודות או במיטה הקבועה בקרקע שלדעתו דינה כקרקע הבית ולא כמיטה, אבל לישון יחד באותה מיטה הוא אוסר גם כשיש מחיצה.

  3. אמנם בפתחי תשובה הביא את התשב"ץ רק בעניין ב' מיטות שבזה איירי שם הפת"ת אך בתשב"ץ עצמו בסו"ד מדבר להדיא ב"מזרון" נפרד בלבד אך במיטה אחת ובמרחק רב או ע"י מחיצה

  4. שים לב שדבריו שהזכרת אמורים לגבי מיטה המוחברת לקרקע שדינה כקרקע ולכן שני מזרונים הם שתי מיטות, אבל במיטה מטלטלת אסור.

  5. לא רציתי להטריח שוב בענין הנ"ל אך מכיוון שהוזכרו הדברים שוב בתשובה, מן הנכון להעיר שלענ"ד אין הכרח בתשובת הרשב"ץ שם שמחיצה מועלת רק בקבוע, וכל מה שמדבר בקבוע בקרקע זה רק להתיר מיטה ארוכה, אבל מה שממשיך אח"כ ומתיר במחיצה זהו גם בכל מיטה.
    ועיין בתשב"ץ סי' נח ו' שכתב שוב להתיר כשיש מרחק רב ביניהם עי"ש ולא הזכיר כלל מיטה קבועה ועל כרחך שהתיר בזה ובמחיצה בכל ענין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל