לתרומות לחץ כאן

הרפורמה המשפטית – שווה מלחמת אחים?

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א,

רציתי לדעת מן כבוד הרב האם שווה כל ענין אלו של רפורמה של השופטים בארץ? האם החברי כנסת חרדי בעד זה? הלא עדיף לא להיכנס לזה ולמנוע כל בלגן שיוצא מזה?

סוף סוף יבוא המשיח ומי איכפת לו על זה? אופן מושחת של מדינה ללא תורה לא יתקיים ומה שרשעים אלו רוצים לעשות לא יצליח כי אין חכמה ותבונה נגד ה' ובעת שירצה הקדוש ברוך הוא ישלח לנו אליהו והמשיח וזהו לא היה ולא הוה ולא יהיה ממשלה חילונית עוד אז בניתיים מדוע להיכנס לכל זה?

יוצא הפסד לחרדים.

אני לא מבין כ"כ בענינים פוליטקה של ארץ ישראל אבל רק באתי לשאול כיון שדברים אלו מתקשים לא רק לישראל כלפי האומות גם על יהודים תושבי חו"ל שיוצא לעז לנו גם כן.

תודה וסליחה על שאלה לא כ"כ הלכתי אבל יש קשר למה ראוי ומה דעת רבני ארץ ישראל

תודה

תשובה:

שלום וברכה

הנושא שלנו באמת לא פוליטי, אבל בכל זאת כמה מילים: ראשית, הרפורמה המשפטית אינה פעילות של חברי הכנסת החרדים והם לא מובילים אותה. שנית, יש כאן נושא מאוד בעייתי שחובה להביא לפתרונו, והוא גיוס בני הישיבות. החוק לדחיית הגיוס של בני ישיבות בוטל על ידי בג"ץ כמה וכמה פעמים, וכרגע המצב הוא שאם לא יחוקק חוק כזה, כל בני הישיבות הופכים לעריקים ופורעי חוק, מה שיגרור קנסות אולי מאסרים, ועוד קשיים, שבהכרח יגרמו לכך שהרבה בחורים שבשולי המחנה וממשפחות פחות חזקות,, יעזבו את היכלי הישיבות ויתגייסו לצה"ל. כמו כן, הישיבות יקלעו למצב כספי קשה ועמוק מאוד.

בעיה נוספת, בג"ץ פעם אחר פעם מבטל כל חוק דתי בכנסת, ומאפשר את הטומאה בארץ בכל תחום וענין. מאז ומתמיד היה דיון בין גדולי ישראל אודות המחוייבות ההדדית שלנו כלפי ציבון המדינה מבחינת דת ושמירת טהרתה במידת האפשר, עד כמה עלינו לדאוג להכנסת דת בחינוך החילוני וכו', והוראת רבים מגדולי ישראל, אם נזכיר את החזון איש ובשנים מאוחרות יותר הרב שך ואחר כך הרב אלישיב הרב עובדיה הרב שטיינמן ועוד, לפעול כמה שיותר למען הדת במדינה. כמובן כל החלטה נידונת בפני עצמה, אבל בהחלט לפעול ולהשפיע מחמת הערבות שיש לנו כלפי אחינו בית ישראל.

זאת מלבד נזקים כלכליים קשים והצרת צעדים שיש לנו מבית המשפט העליון בגזירות שונות.

כל זה מחייב לתמוך ברפורמה הזו, למען קדושת הארץ וטהרת העם היושב בציון, וכדי למנוע במידה מסויימת חילול שמו יתברך.

עד כאן מבחינת ההשקפה התורנית, אבל אינני מבטל גם את הצורך הנפשי האנושי… סך הכל כולנו כאן גם בני אדם… אנחנו אזרחי הארץ הזו כפי שאתה אזרח ארצות הברית, וכפי שזכותך להאבק על חירותך ועל זכויותיך כך גם לנו יש את הזכות האנושית הזו, ועוד יותר מכך, כי בסופו של דבר אנחנו חיים במדינת היהודים. ואם בית משפט עליון רודף את הציבור החרדי בצורה בלתי נתפסת אז מותר ללחום כנגדם… לא יתכן שבית משפט עליון יפסוק שאסור לעיריית בני ברק לקיים ערב שירה חסידית בהפרדה בין גברים לנשים! מותר לנו לחיות כאן בארץ הזו לפי אמונתנו. זה נכון השקפתית ורוחנית, וזה נכון גם אנושית.

ולגבי הכותרת שלך בענין המלחמת אחים, אף אחד מהצד הימני של הפוליטיקה הישראלית לא פתח במלחמת אחים, אותם אנשים ששונאים כל אדם שריח דת נודף ממנו, או בכלל ימני בהשקפותיו, מנצלים את הרפורמה כדי להתסיס וללבות שנאה, ולהוציא אנשים תמימים מהבית להפגנות על ידי הפחדות כאלו ואחרות.

[ועוד הערת אגב, ההפגנות הללו לא היו כל כך גדולות ומשפיעות, אם המשטרה היתה נוהגת כלפי המפגינים חצי ממה שהיא עושה כלפי מפגינים חרדיים… כך שמעוררי השנאה הם אנשי שמאל חילונים ולא אף אחד אחר, וגם זאת לא היה עולה בידם אילולי שתיקת המשטרה. לא יתכן לצעוק כנגד הנרדף "למה אתה מעורר שנאה, תוותר לרודף…"].

שנזכה לגאולה שלמה ולברכת ונתתי שלום בארץ ושכבתם ואין מחריד.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל