לתרומות לחץ כאן

טעות לשון נחשבת אמתלא לענין שויא אנפשה?

שאלה:

שלום. אני ואשתי היה לנו בראש שיום הטבילה ביום שלישי, אלא מתוך טרדות השבוע החלטתי להזכר במאה אחוז האם הפסק טהרה היה ביום שלישי. זכרתי שהיא נכנסה לעשות ביום שלישי אלא שלא זוכר אם הצליחה או לא(גם לא נראה שעשתה אחר כך כי בדרך כלל היא מספרת לי). וגם היא זכרה כל השבוע שטבילה ביום שלישי אלא התקשתה כעת להזכר באופן וודאי יום של הפסק טהרה.
מתוך דין ודברים היא פתאום אמרה שנזכרה שבטח זה היה ביום חמישי. שאלתי אותה -"יום חמישי?", ואז היא כמתקנת עצמה מיד חזרה-"אוי, ביום שלישי".
בהמשך היא נזכרה במאה אחוז שזה היה ביום שלישי, אלא עכשיו עלה לי בראש אולי יש כאן שאלה של שוויא אנפשיה שאמרה יום חמישי ואחר כך שלישי. זה היה נראה כאילו היא התבלבלה בלשונה אלא שלאחר זמן לא נעים להתחיל לחקור אותה למה אמרה ולמה חזרה. גם לא בטוח שהיא זוכרת כעת את מה שהיא אמרה. ולהתחיל לתשאל אישה זה יכול רק להרבות ספקות.כמעט בטוח שאין כאן בעיה אלא שרציתי להתייעץ.

תשובה:

שלום וברכה

מתוך דבריך נראה ברור שהתבלבלה בלשונה, הרי דנתם בדברים והעליתם את הצדדים, והיא לא העלתה צד כזה, וגם הסיכוי לטעות בין שלישי לחמישי הוא קלוש מאוד, אני בטוח שזה כלל לא היה בכלל הספק שלכם, ולכן נראה לי ברור שזה לא גרע מאמתלא וזו סתם טעות בלשון, ואין כאן שויא אנפשה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל