שאלה:
האם צריך לברך מחדש על גרעיני [פיצוחי] אבטיח לאחר שברכתי כבר על ירק [וכעת הוא לא לפני, ובעת הברכה לא היו לפני הגרעיני אבטיח].
תשובה:
שלום וברכה
אם הגרעינים היו בבית ועוד לא הסחת דעתך מאכילה, כיון שהדרך לעבור ממאכל אחד לשני ולא חושבים מראש מה יאכלו, זה נחשב שדעתך על כל מה שבבית ואין צורך לברך שוב. אבל אם כבר החלטת להפסיק לאכול, או שהגרעינים לא היו בבית בשעה שבירכת, יש לברך שוב.
ברכה והצלחה.
למה אין זה דומה למש"כ המ"ב רו,כא שאם בירך על דגים ואח'כ הביאו לו שכר צריך לברך עליו אף שהם אותו ברכה כיון שאין שייכות אחד לשני, והכא נמי אין שייכות שהרי הירקות נאכלים לשובע ואילו הפיצוחים נאכלים כקינוח, והראיה שמברכים עליהם בתוך הסעודה.
שם מדובר על מה שאינו לפניו, והרמ"א שם כותב שטוב שתמיד תהיה דעתו על כל מה שבבית, ועל זה כתבתי שלפי מציאות והרגלי החיים שלנו תמיד דעתו של אדם על כל מה שבבית.
השאר תגובה