לתרומות לחץ כאן

דמי ביטול בהזמנת פאה

שאלה:

לקוחה הגיעה והזמינה פאה. שולם חצי מחיר 7000 ש"ח.
הכנו את הפאה כ – 8 שבועות, הרבה ידים עבדו על הפאה.
הלקחוה הגיעה ולא רצתה את הפאה, לא הצבע ולא המידה התאימו לה
אמרנו לה שזה מדידה ראשונה וצריך לעבוד על הפאה, לסדר אותה כפי שהיא רוצה , כמו שמלה חדשה שתופרים וצריך לסדר אורך ולהצר או להרחיב, ככה הפאה, אפשר להרחיב ולסדר כפי שהיא רוצה, אנחנו סלון גדול בין לאומי ועושים הכל לטובת הלקוחה
אם היא רוצה החזר כספי יש לנו הודעה בכניסה לסלון שעל ביטול ינתן החזר של 80% מהתשלום, היא דורשת את כל התשלום. על כל ביטול בכל מקום של קניה – העסק לוקח גם לעצמו, עבדו על הפאה, הרבה ידים הכינו אותה, שילמנו להם שעות של עבודה.
אנחנו הצענו לה החזר של 80% עש ה- 7000 ששולם, היא רוצה החזר מלא.
מה דעת הרבנים בנידון?

תשובה:

שלום וברכה,

כדי להכריע בשאלה צריך לשמוע טוב למה הלקוחה מבטלת את העסקה. ואכתוב את הצדדים:

במקרים שהפאנית מעוניינת לתקן את הפאה ולהוציא את הלקוחה מרוצה, והלקוחה החליטה שהפאה או הפאנית לא מתאימה לה, הפאנית יכולה להשאיר בידה 20% מהתשלום. וראוי שיהיה שלט בולט שמתנה שביטול הזמנה מחייב תשלום של 20%. בדיעבד גם אם לא תלו שלט על כך, אם מקובל לשלם 20% על ביטול הזמנה, הלקוחה חייבת לשלם על כך. וכל זה דווקא אם הביטול בגלל אי שביעות של הלקוחה.

אבל אם הלקוחה מעוררת בעיה שקיימת בפאה, הצבע לא מתאים, הפאה לוחצת, השיער לא איכותי ועוד טענות שיש בהם ממש, והפאנית לא מצליחה לסדר את הבעיה, הלקוחה זכאית לקבל את מלוא התמורה, והפאנית לא יכולה לגבות דמי ביטול – 20%, גם אם היה תנאי על כך מראש.

ולכן צריך לשמוע מדוע הלקוחה מבטלת, והאם הפאנית יכולה לסדר את הבעיות של הלקוחה. אם הפאנית יכולה לסדר, הלקוחה משלמת דמי ביטול, ואם התלונה לא ניתנת לתיקון אין דמי ביטול.

בהצלחה. 

מקורות:

יש מנהג שמאפשרים ללקוח לבטל עסקה תוך זמן מסוים ולקבל את התמורה. בפאה זה קצת שונה כיון שעבדו על הפאה, מקובל להשאיר סכום על הביטול, כיון שבפועל הפאנית טרחה על ההזמנה. וכל זה אם הביטול בגלל שהלקוחה לא מרוצה מהפאה או מהפאנית. אבל אם יש מום מהותי, או דבר שכל אדם מקפיד, ולא סתם אי שביעות אלא תלונה שניתן להצביע עליה, כגון אורך של פאה שלא הזמנתי, או פאה לוחצת מדאי, והפאנית לא מצליחה לסדר את הבעיה, המקח בטל מדין מום במקח, ועל זה הלקוחה לא חייבת לשלם דמי ביטול, כיון שהפאנית לא מספקת את המוצר הנדרש.  

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל