לתרומות לחץ כאן

הטרדה

שאלה:

אם גיליתי שביתי הוטרדה מינית, בלי חשיפת איברים אלא חיבוק וחיכוך מסויים. המטריד הינו אברך. כמובן שקודם כל ניתקתי את הקשר ביניהם ובמה שהיה צריך להיות איתם במסגרת כלשהי.
מה לעשות? להתלונן? לסמוך בכלל על דברי הילדה בת 10?

תשובה:

שלום וברכה

האמת שאינני יודע להשיב, זה נשמע קצת גבולי, היא ילדה בת עשר שלא בטוח אומרת מדוייק, הייתי מציע להתייעץ באופן יותר פרטני עם רב חכם ודיסקרטי ולא מתלהם, כדי לדעת מה כדאי לעשות. בודאי אין להזניח זה עלול לגרום לעוד בנות להפגע, אבל גם לא להתלהם באופן שיכול להחריב משפחה על לא עוול בכפה…

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. השאלה והתשובה נגעו במה לעשות עם הפוגע במידה ואכן הייתה פגיעה. אבל יש עוד צד למטבע. ברגע שהילדה התלוננה, גם אם ביחס לאברך אכן זה שערה בכוס מים ולא היה כלום, הרי שביחס אליה היא כן חוותה משהו ואת זה חייבים לפרק ואסור להזניח. ראשית כל חשוב מאוד האימון. שהיא תחוש שמאמינים לה שזה אכן קרה. אחרת היא תחוש שאין עם מי לדבר. אי ביקורת, לא באים אליה בטענות למה עשית או למה הלכת או למה הסכמת שיעשו לך וכדומה. אחרת היא תרגיש מאויימת ו/או תסתובב עם רגשות אשם. וכמובן כמו שהרב המשיב שליט"א כתב, התייעצות עם אדם חכם שמבין בנושא. לא אחד שירוץ להחריב את ההוא אלא אחד שיבנה אותה וישחרר אותה מהטראומה. אסור שהיא תסחוב את זה לאורך שנים ו-לא, זה לא דבר שיעבור לבד. לצערי הרב אני מכיר סיפורים מקרוב. זה פצצה מתקתקת. שצריך לנטרל אותה באופן מבוקר. וכשהתגובה של ההורים לא עונה על הצרכים של הילדה היא סוחבת את זה איתה שנים על גבי שנים עד שזה מתפוצץ בצורה לא מבוקרת

  2. אם הילדה לא הבינה בכלל שביה משהו אלא הסתכלה על זה כחיבוק כמו חיבוק אבהי או דודי. צריך לשות טררם? הרי זה יותר יעמיק לה את הבעיה. לפעמים המקרים לא קשים אלא מקרים של חיבוק וליטוף פנים שבמגזר שלנו הילד הבינה שלא בסדר כי צריך לשמור נגיעה בין גברים לנשים. אבל היא לא חוותה מצידה על כל פנים הטרדה או ניצול. האם לעורר את הפחדים בנושא או רק לשוח איתה שצודקת שאמרה הנה מנתקים קשר. תמשיכי לספר אם חלילה יקרה. וכו איך לומר לא בפעם הבאה אם יקרה מקרה דומה.

  3. הכל לפי הענין, אם היא לא חוותה שום טראומה ורק התפלאה על הנהגתו החריגה ושכחה מהענין, זה בסדר גמור, ופשוט להסיבר לה שזה לא הדרך שלנו ומנתקים, ואין לעורר דובים לחינם, אבל צריך בחכמה ובעדינות רבה לבדוק אצלה אם "משהו יושב לה".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל