לתרומות לחץ כאן

ייעוץ – שמירת הברית

שאלה:

שלום וברכה
אני בחור כבן שבע עשרה, חוזר בתשובה כבר שלוש שנים, לומד בישיבה בבני ברק
לפני כמה חודשים התחילו להיות לי נסיונות ממש קשים בשמירת המחשבה- לא שעד אז לא היו נסיונות, אבל זה התעצם מאוד מאוד
ואז קרתה פעם אחת שאחרי נסיעה באוטובוס שכל הנסיעה אני נושך את השיניים ונלחם עם עצמי כל רגע הגעתי לישיבה והרגשתי שר"ל יוצא לי ז"ל… פשוט ישבתי ובכיתי והייתי בטוח שזה שוב לא יקרה ועודדתי את עצמי וכו,
ואפילו התעניתי כמה פעמים (את השלב של הנערווים האלו כבר עברתי מזמן עוד בתחילת הדרך, אבל הייתי כל כך מזועזע מעצמי שהייתי חייב לעשות את זה. כמובן זה לא פגע לי בסדרים)
ולצערי הרב אחרי עוד משהו כמו חודש זה קרה שוב, ואותו תהליך חזר והייתי כל כך מתוסכל
ומאז זה קרה שוב שבוע שעבר, ושוב כשהייתי בטוח שעליתי על הדרך זה קרב שוב (!!) היום (רק ממחשבות שעולות לי ואני נאבק איתן כל הזמן, לא עשיתי שום דבר פיזי). מצאתי את עצמי יושב ובוכה כבר בפעם הרביעית-חמישית בחצי שנה האחרונה.
ואני כל כך מנסה ומשתדל! אני באמת משתדל ללמוד כמה שיותר בהתמדה (לדעתי יום לימודים רגיל שלי הוא באזור 8-9 שעות לימוד) וכו אבל הגועל הזה כל פעם מגיע ומנסה להרוס לי הכל
אשמח אם הרב יכווין אותי בשתי נקודות
1. איך להתייחס לכל זה?
2. מבחינת אוכל והנאות וכדו', האם רצון ה' שאני אמעט בדברים האלה- אני לא מדבר על ארוחות מסודרות וכו אלא למשל על עוגיה וכוס קפה בבוקר (לא דברים הכרחיים). או שלהמשיך להתנהג כרגיל?
תודה רבה רבה
פשוט אין לי את מי לשאול
תבורכו מן השמים

תשובה:

שלום וברכה

ידידי היקר, אכתוב לך מה שאני כותב תמיד לאנשים במצבך. יש כאן שתי נקודות חשובות שצריך לדעת:

1. צריך לדעת באופן חד משמעי, שגבר צעיר בגילך שאינו מתאווה, ואינו חושב על כך לעיתים, או שאינו נמשך לראייה אסורה, הוא גבר שאינו בריא רחמנא ליצלן. כלומר, מדובר בתופעה טבעית מאוד, שבסך הכל מעידה על בריאותך, וזה מצויין. אלא מה, שכיון שאינך נשוי, וכל מחשבה כזו היא בעצם תאווה לדבר איסור,  חובה להשתדל להמנע מכך באופן נורמלי ועד כמה שניתן על ידי שמירת העיניים באופן סביר, כלומר, נמנעים מאינטרנט שאינו מסונן כהלכה, עיתונים שאינם חרדיים, רחובות פרוצים ובפרט בקיץ, קניונים ועוד. כמובן עד כמה שניתן, אם אדם צריך ללכת לרופא שיניים וזה נמצא ברחוב שאינו חרדי מה יעשה… מהליכה ברחוב חרדי אי אפשר ואין רצון להמנע , למרות שגם שם עלולים לבוא הרהורים, וגם בלי ללכת לאף מקום זה יכול לבוא.

בימי קדם, נערים התחתנו צעירים בגיל שלך כבר היו נשואים מזמן… זה מנע מהם את הקושי הזה במידה רבה, היום מתחתנים מבוגר יותר, הגוף דורש את שלו ויש התמודדות. אז צריך לדעת, יש להתמודד בשכל וכו', וכאמור, אבל לדעת שזה מצב טבעי, ולא מצב של חטא! זה הטבע שלנו כגברים בריאים וכך ה' עשה אותנו!

לכן, לשים לב להתנהג כבן תורה כן בהחלט, אבל להשבר ולהתייאש מזה שזה קרה, ודאי שלא! זה קורה כי ככה זה! כל פעם שהתגברת נפלא, ואם קרה כשלון, ככה זה.

מה שחשוב מאוד הוא לא לחטוא חלילה במזיד, אבל מה שאדם מתוך חלום בלילה קרה והוציא זרע לבטלה, אין נער שלא נכשל בכך בשוגג ובאונס, ככה זה בחור שיש לו תחושות טבעיות והוא לא נשוי. מתנהגים כבן תורה כדי להמנע ככל האפשר שזה יקרה, אבל אם זה קרה זה לא חטא! רק להשמר מאוד שלא לחטוא במזיד. להמנע מראיות אסורות ולהמנע מלחטוא ביודעין חלילה.

2. נקודה שניה שמאוד חשוב לדעת! השאלה הישנה… אדם יאמר לך אני נותן לך מליון דולר אם עכשיו שתי דקות אתה לא חושב על פילים ורודים! תצליח!!! כמובן שלא… ככל שתנסה יותר להמנע המחשבה הזו, כך היא רק תתעצם… לכן, שים לב! ככל שאתה יתר עוסק במחשבות איך לשמור על העיניים ואיך לא לחשוב על בנות, כך תחשוב עליהן יותר! לא עוסקים בנושא הזה, לא בכפרות ולא בתפילות ותעניות וטבילות, הנושא הזה כלל לא מעניין כרגע! אתה מסגל לעצמך הנהגות של בן תורה בענין זהירות מראיות אסורות באופן הנורמלי הנורמלי הנורמלי !!! ותו לא. זה ימנע ככל שימנע וזה מונע. אתה מעסיק את הראש שלך בלימוד שזה הכי מועיל. וכל מה שיקרה בשוגג ובאונס לא מעניין יותר. חלילה למעט באכילה ולסגף את עצמך בגלל זה.

תמשיך להיות בריא ושמח, יהודי טוב ואהוב על בורא עולם.

בהצלחה רבה בדרכך הטובה ובלימודיך בישיבה.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יישר כח עצום
    נגזרת של העניין-
    אנחנו לומדים בישיבה יבמות, ולפעמים יש סוגיות שבעוה"ר כמעט ולא מצליח ללמוד אותן בלי לחשוב על הדברים האלה (לא בלימוד כמובן, אלא מה שמוח של בן 17 מייצר מכל דבר קטן)
    האם עדיף לדלג עליהן? לכה"פ ללמוד אותן בגירסא בלבד בלי להבין?
    (שאלה קצת קטנונית- אם לומד אותן בגירסא אפשר לעשות סיום?…)
    שוב תודה רבה

  2. זה הכל נובע מאותו לחץ, אף אחד לא ניזוק מלימוד תורה, תלמד בעיון בחשק ובשמחה ותתעלם מכל המחשבות הללו, ככל שפחות תעסוק בכך זה יהיה פחות נוכח ומשמעותי. הכל מצויין. פשוט לא לעסוק בנושא הזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל