לתרומות לחץ כאן

שושן פורים לאנשי הפרזות

שאלה:

האם יש משמעות לשושן פורים אצל יושבי ערי הפרזות? מבחינה השקפתית, האם זהו גם יום גדול בעבורם? יש עניין לא לעבוד? יום מסוגל לתפילות?
תודה

תשובה:

שלום וברכה

בודאי היום גדול מאוד ומקודש מאוד גם לאנשי הפרזות, יום מסוגל לתפילות ומרבים בו בסעודה ובשמחה. מותר מעיקר הדין לעשות מלאכה אבל יש שנהגו גם ביום זה להמנע מכך.

מקורות:

השולחן ערוך מוסיף (תרצו, ב) כי "אפילו במקום שנהגו, לא נהגו אלא ביום מקרא מגילה בלבד, אבל לאסור את של זה בזה, אינו מנהג". בערוך השולחן מסתפק בכוונת הדברים: האם הכוונה היא שמנהג לפיו יש להימנע ממלאכה בשני ימי הפורים אינו מנהג (המנהג בטל כי הוא בטעות), או שמא הכוונה היא שאין מנהג ידוע להימנע ממלאכה בשני ימי הפורים, אך אילו היה מנהג כזה, הוא היה תקף וקיים?

במשנה ברורה (תרצו, ז, על-פי הבאר היטב) כתב שיש שהחמירו בכך (בספר בן איש חי, שנה א, תצוה כא, כתב לאסור את המלאכה בשני ימי הפורים), ומסיק שהדבר תלוי במנהג המקום. בערוך השולחן הוסיף שבאופן כללי אין המנהג ברור לעניין זה.

יש לציין את דברי הדרכי משה (תרצו, א), שכתב שדווקא נשים נזהרו שלא לעשות מלאכה בשני ימי הפורים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל