שאלה:
אני כרגע לא יכול לדעת מה יהיה מחר בערב. עלי אם כן להתכונן לגרוע ביותר. בתקווה שאוכל כן להגיע למניין נורמלי והשאלה הזו תתייתר. אך על הצד שלא, במידה ואני מגיע מאוחר מדי וכל מה שנשאר לי זה רק מגילה בכתב שלא כמנהגי. (אר”י במקום ב"י) ובעל קורא בהברה שלא כמנהגי (חסידית) פלוני הציע לי לקחת את מגילתו ולקרוא לעצמי בלחש יחד עם הבעל קורא כולל ברכות שאומר בעצמי בלחש. האם זה תקין? ואם לא אז מה כן? איזה אופציה נוספת קיימת?
תשובה:
שלום וברכה
ראשית אתה יוצא ידי חובה גם בכתב האר"י וגם בהברה חסידית, אף שזה אינו לכתחילה עבורך. העצה לקרוא בשקט עם הבעל קורא מתוך מגילה כשרה היא עצה נכונה, אלא שבמשנה ברורה סי' תרפט ס"ק ה הביא שיקרא דוקא באופן שיכול להשמיע לאוזנו [אף שבקריאת שמע זה אינו מעכב], ולכן עליך לשבת באיזו פינה כך שלא יפריע לאנשים אחרים…
פורים שמח ובהצלחה רבה
כב' הרב יישר כח גדול על התשובה המהירה. אך מה בקשר לבריכות? אוכל לברך לעצמי גם?
ובמידה ואספיק לחזור באמצע מעריב בבית הכנסת המועדף, להתפלל איתם כבר לא אספיק. אך האם אוכל לשמוע שם את המגילה לפני מעריב. והאם זה יהיה עדיף על פני הרעיון המוצע לעיל?
הברכות תשמע מהבעל קורא זה בסדר גמור.
ללכת לבית הכנסת שלך ולהתפלל מעריב אחר כך זה בסדר גמור. וכדאי שתמצא אחר כך מנין לערבית.
השאר תגובה